Mariestad & Estrella

En ny dag och ett nytt inlägg denna vanliga lördag. Idétorka i vanlig ordning men någon slags text ska jag väl kunna få ihop.
Har fått lön den här månaden också. Lika förvånad varje gång. Dessvärre så gick nästan hela lönen åt till räkningar, så nu sitter man här, fyra dagar efter löning och lika fattig som vanligt. Men man har vant sig nu.
Min fulla granne trängde sig på i dag. Hon ringde på som vilken vanlig människa som helst, men när jag väl öppnat dörren så trängde hon sig på. Hon hade sett en blå volvo ute på parkeringen och självklart så bestämde hon sig för att det var hennes ex (för det är ju bara han som har en blå volvo). Efter att ha suttit här och lyssnat på hennes fyllesnack i 3-4 timmar, gått och handlat åt henne 2 ggr (öl, cola, blommor, mera öl, ostbågar samt snus) så lyckades jag och Linnéa äntligen få ut henne. Hon har ringt på 4-5 gånger sedan dess och ropat i brevinkastet, men självklart så öppnar vi inte.
Trodde inte det skulle vara så svårt att få ut en alkis ut en lägenhet. Att jag köpte öl åt henne var väl kanske inte så smart. Men nu är hon i sin lägenhet och vi är i våran. And so shall it be!

Åkte buss hem i går. Tvåan klockan 18:55. Mycket fjortisar och bussen blev full ganska snabbt. Men jag hade tagit en plats i den bakre delen av den första halvan av bussen. (två säten framför bakdörren på höger sida).
Bussen fylldes på och jag tryckte in mig i mitt säte och hade min påse i knät, så folk kunde sätta sig bredvid.
Men det klev på bara mer och mer folk och jag trängde in mig mer och mer, så att det skulle bli så tydligt som möjligt att sätet bredvid mig var ledigt och någon kunde sätta sig där.
Till slut så var platsen bredvid mig den enda lediga platsen i hela bussen, men det hjälptes inte.
Då var det bara att konstatera: Folk står hellre upp än att sätta sig bredvid mig.
You bastards!

Så nu sitter jag här, i mitt stökiga vardagsrum, med utspilld öl på golvet (tack granne), tomma ölburkar, billiga ICA-rosor och en oöppnad påse ostbågar på bordet.
Lördagskvällen är fulländad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback