Kobayashi

Ne, har man skaffat en blogg så får man fan skriva lite i den också. Nån måtta får det fan va!
Har återvänt till rövhålan Vännäs och till mina fortsatta lokförarstudier. Det är inte så hemskt långt kvar nu innan vi hamnar på våran första "riktiga" praktik. En månad kvar, nästan precis. Så då får man sätta sina kunskaper på prov, när man får sätta sig bakom spakarna och försöka bemästra 90-tons monstret man nyligen har klivin in i.
Under min ledighet har jag hunnit med en hel del. En helvetesvecka i Bulgarien. Blivit av med mobil, pengar, hamnat på "sjukhus" eller vad man ska kalla det. Och innan jag åkte upp hit igen så upplevde ju Östersunds årliga höjdpunkt: Storsjöyran!
Dessvärre så hade jag bara råd att gå en av kvällarna, men för att slippa gå själv så fick jag tajma in mina vänners ledighet från deras slit på McDonalds och få blev det fredag kväll. Det var bara ett band jag ville se den kvällen, men en kvart innan dom började spela så öppnade sig himlen och ner kom massvis med vatten. Så jag lämnade mina två vänner i en karusell, och stapplade ensam hemåt i ösregnet. Jag hade bara shorts och t-shirt och hade ingen som helst tanke på att bli sjuk.
Träffade på Martin dagen efter och han hade blivit sjuk av att ha gått runt med blöta och kalla kläder i tre timmar =P
Det var en riktig rolig kväll ändå. Det blev en hel del alkohol, ett rejält skrubbsår på armen och ganska många bilder, och alla slänger jag upp på bilddagboken, under den 1:a Augusti.
Var ett par gånger till Luleyo och förfestade under mina veckor i stan. Hann även med en sväng till Krokom och sjöng lite Singstar. Jag skulle kunna kalla mig en obesegrad mästare, men tyvärr så körde Johanna över mig rätt rejält på låten "Växeln hallå!". Jag får ta revanch nästa gång, när det nu blir.
Vad händer annars då? Inte sådär jättemycket. Jag har fått tillbaka 2395:- av försäkringsbolaget för mobiltelefonen jag blev av med. Har tänkt att skaffa en ny telefon snart. Den jag har nu kan inte ens ta emot MMS, plus att batteritiden är ungefär en dag, så länge man håller sig till SMS o inte ringer något. Men jag har sett ut telefonen jag vill ha. Tyvärr så har den ingen blixt, men det får går ändå. Det är en HTC Touch Diamond, med en 2,8 tums pekskärm, GPS, 3,2 mpix kamera, 4 Gb minne, processor på 528 MHz, 192 MB SDRAM, Wi-Fi och FM-Radio. Så fort jag fått pengar av CSN i slutet på månaden, så köper jag hem en sådan.
Apropå pengar så har jag fått en räkning av Försäkringskassan p.g.a. ett gammalt bostadsbidrag för 3 år sedan som jag håller på att avbetala. Men jag kollade posten dagen innan jag åkte härifrån, och nu när jag har kommit tillbaka efter 4 veckor så har jag fått en räkning, en påminnelse, en påminnelse på påminnelsen, plus en interneträkning som skulle vara betald för över en månad sedan. Jag måste ha missat att fått vissa kuvert när jag hämtade posten senast.
Men det är inte så lätt att betala räkningar när man inte ens har fått dom. Men jag väntar på utbetalning från CSN i slutet på veckan eller i början på nästa vecka. Då ska dom allt få sina pengar.
Såg en film i kväll också. REC. En spansk skräckfilm som är filmad med handkamera, som Cloverfield och The Blair Witch Project. Ganska mycket "hoppa fram" scener bl.a med night vision påslaget, så nu sitter man här framför datorn o vågar inte sätta ner fötterna på golvet.
Ne, jag ska ta o lägga upp bilder på bilddagboken, och sen ska jag lyssna på soundtracket till Lejonkungen (ej svenska).
Vi ses ute i blåsten!
NX

"Så kom änglar, kom älvor det börjar bli kallt. Graderna sjunker så fort överallt och det hjärta som skulle bli ditt på nått vis, det fryser nu sakta till is"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback