Hell March

Det har gått ganska många dagar sedan jag bloggade sist. Vet inte riktigt varför. Ibland finns det inte ord, helt enkelt. Har fått uppmaning från 2 av mina 5-6 regelbundna läsare att uppdatera bloggen...så här kommer ännu ett inlägg, så ni vet att jag fortfarande finns.
I skolan går det bra. Vi har bara nästa vecka kvar innan våran första praktik börjar. Det kommer bli riktigt spännande. Fyra veckor av tågåkande hit och dit, kliva upp halv tre på morgonen eller komma hem samma tid.
Ska bli skönt med omväxling från alla paragrafer som man trycker in i sitt redan överfulla huvud. Fullt med minnen, känslor, erfarenheter och massa annan onödig information. Önskar jag kunde tömma skallen helt och börja om från nytt.
När vi kommer tillbaka från praktiken så har vi 8 veckor på oss innan nästa praktikperiod drar igång. På de 8 veckorna ska vi hinna med flera prov. Broms, ATC, SÄO och någon med, har jag för mig. Så det blir riktig korvstoppning. Fast vi kan ju det mesta redan, det är bara att man ska få det att fastna också.
Min stol har jag lyckats laga iallfall. Jag gick ner på Ica och köpte en tub med kontaktlim som jag sprutade ner stolen med och lät det torka över natten. Nu är den bättre än någonsin!
Det blev en ny telefon till slut. Men det blev varken HTC Touch Diamond eller LG Viewty. Jag är numer ägare av en Nokia 6500s. En helt okej telefon som jag har på avbetalning. 69:- i månaden. Det passar min plånbok lite bättre än att kasta upp 4000-5000:- bara sådär.
Men en kamera blev det iallafall. En Nikon D40 som jag just nu har på laddning. Jag har varit ute och gått i 2-3 timmar i dag och tagit massa kort. Vissa bra, vissa mindre bra. Men kameran älskar jag. Jätteenkel att ta kort med. Fast jag vet inte riktigt hur jag manuellt ändrar bländarvärdet. Slutarhastighet går bra, men bländarvärdet går inte. Jag kan sätta kameran på förinställt så den tar kort på 1/4000s, men bilden blir helt svart. Jag tog kort rakt in i en lampa och först då såg man lite lite ljus. Men jag lär mig väl till slut. Jag lägger upp de bilderna jag blev mest nöjd med här på bloggen. På bilddagboken slänger jag upp alla.
Satt i går kväll och letade reda på lite ringsignaler och bakgrundsbilder till min mobiltelefon. Hittade mycket snyggt så nu är jag helnöjd med hur min telefon ser ut och låter.
Och på tisdag är det klassfest. Vi ska äta suovas och spettekaka. Fråga mig inte vad något av det är, för jag har ingen aning. Suovas tror jag är någon slags rökt renkebab och spettekaka är nå sött och sliskigt grejs från skåne. Lite kulturkrock i maten, men man överlever hoppas jag. Då ska jag inte bli lika fuller som förra klassfesten. Den här gången så ska jag ta med mig min nya kamera och ta massvis med bilder som jag senare kan kolla på.
Fast jag känner mig lite dubbel till det här med festen. Eller inte till själva festen, men att den är just på tisdag. Den 18:e februari sändes säsongsavslutningen på säsong 3 av Prison Break. På tisdag är det säsongspremiär för säsong 4, så man vill ju gärna se det också =) Men jag behöver inte vara på den där festen hela natten. Det blir väl någon öl, så man smälter in lite bättre bland alla snusande och öldrickande norrlänningar, men annars blir det nog inget mer för min del. Jag tar hellre braiga bilder, än att sluta min kväll framför toan.
I kväll blev det sallad till middag. Det blev potatisbullar till frukost/lunch (jag klev upp 11:30) och en macka till mellanmål.
Vad min kväll kommer bjuda på har jag ingen aning om, men förmodligen så blir det ingenting, som vanligt. Det blir troligtvis chatt, musik, spel och kanske en och annan film. I morgon blir det en tripp in till Umeå för att fylla på mitt linsförråd som har börjat sina. Men vad finns det mer i Umeå att göra då? Jag kan ju ta med kameran, så får ni se Umeå ur mina ögon. Jag har inte så hemskt mycket pengar så jag vill inte direkt gå runt och handla upp mina sista besparingar. Ne, jag får se vad morgondagen har att bjuda på.
På filmfronten har det inte varit sådär jättestor aktivitet. Senaste filmen jag såg var Shutter. En riktig obehaglig skräckfilm á la The Ring/The Grudge. Lagom kul att se helt själv i ett mörkt rum. Filmen innan det blev det Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan. Jag har sett den förut, men den är ju så rolig =) Många skratt blev det den kvällen. Filmer som jag har kvar att se som ligger på datorn: Forrest Gump, Beck: Hämndens Pris, Beck: Flickan i jordkällaren, 10 000 BC, 3.10 To Yuma och Juno.Juno har legat på datorn i ganska många månader. Har bara inte blivit av att jag har sett den.
I november blir det lite aktiviteter i mitt vanligtvis stillsamma liv. Jag kommer åka ner till Östersund i början på månaden för att dagen efter åka till Vemdalen och festa järnet tillsammans med min vapendragare och bästa vän Martin. Det blir jag, Martin, Martins hjärtevän Johanna, cheeseburgaren Victoria, hamburgaren Anders plus hans vän (ingen aning om vad han heter). Så vi blir sex stycken i en stuga i fjällen tillsammans med en del alkohol. Sedan vänder jag min kurs mot Vännäs igen och återgår till skolarbetet. Sedan kommer Saw 5 och förhoppningsvis ha premiär här i sverige och då kommer en nära vän till mig upp, så jag slipper gå på bio själv. Ska bli riktigt skoj faktiskt!
Nej, nu kommer jag inte på något mer att skriva. Bäst jag sätter mig ner och sorterar ut vilka bilder som åker upp här.
Vi ses väl någon gång igen.
Ha det så bra alla!
Kramar!
/NX


Kommentarer
Postat av: Johanna

Aaah!! Fler än jag som e såld på Prison Break :)

2008-08-30 @ 08:26:30
URL: http://mizzzme.blogg.se/
Postat av: Erik

Shit vilken maffig kamera! :O



Jag ska också med till Vemdalen o/

2008-08-30 @ 18:03:17
Postat av: Martin

Du är guld värd du

2008-08-30 @ 19:21:10
URL: http://drymartini86.blogg.se/
Postat av: Pea

Efterlängtad uppdatering :)

Och härliga bilder.. Sa ju att systemkamera är oslagbart :P

2008-09-03 @ 20:27:43
URL: http://peajakobsson.blogg.se/
Postat av: loxi

Fina bilder! =) Och filmen Juno är helt värdelös. Såg den på flyget ner, den var inge bra. Så slösa inte tid på att se den (;

2008-09-08 @ 10:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback