Powerless

Efter anmodan (klagomål) på mina sällan publicerade inlägg så tar jag och skriver ner lite för att få tyst på gnället.
Klockan är nu 15:38 och strömmen har försvunnit och varit borta i ca 40 minuter. Man kan nog inte ha så lite att göra som jag har nu. Jag bor i den lilla sketna hålan Vännäs, det är lördag eftermiddag, strömmen har gått och jag har ca 40:- kvar i plånboken, alla i enkronor och femtioöringar.
Jag hade hoppats på att CSN skulle vara liiite snabb så jag skulle hinna få lite pengar innan helgen, så man slapp äta yoghurt och müsli till frukost, lunch och middag, men neeedå. Självklart inte. Man ska ju lämna in blanketten "Studieförsäkran" när man börjat plugga igen, efter man har haft studieuppehåll som jag har haft. Skolan började i måndags och jag lämnade in papperet till skolan i tisdags, för påskrivning, stämpling och vidarebefodring till CSN, men nu börjar jag bli lite orolig att skolan inte ens har skickat in papperet. I så fall så blir nästa vecka väldigt lång och mager.
Åh, nu kom strömmen tillbaka! Det där var den längsta timmen i mitt liv. Man fattar inte hur beroende man är av elektricitet förrän den försvinner.
Första skolveckan har varit ganska lugn. Vi har gått igenom uppgifterna vi fick till läxa att göra under våran 4 veckor långa ledighet. Och i vanlig ordning så satt jag under natten till söndag och gjorde allt i sista sekund, som vanligt. Men det blev gjort, det är det som är det viktiga! Vi har gått igenom svaren på de uppgifterna, fått nya uppgifter och gått igenom dessa osv... Nästa vecka var det nått prat om att vi skulle ner till bangården och kolla lite inne i loken, så man vet hur man gör när man ska starta ett sånt där stålmonster.
Det är så tråkigt här på helgerna. Det finns inget att göra, oftast så har man inga pengar, alla människor åker hem, plus att i dag så regnar det och är allmänt dåligt väder. Då är det tur att man har internet, så man kan chatta och kolla på film o så. Men o andra sidan så är det inte så lätt att chatta när ingen skriver något, och det är inte så lätt att ladda ner film när det inte finns någon ström. Men jag har däremot laddat ner live DVDn HAARP som är live-inspelningen för Muse när de spelade på Wembley Statium förra året. En riktigt bra konsert faktiskt. Ett riktigt bra band som är riktigt bra live och som har rysligt härlig och skön musik.
Men faan...ååh...jävla CSN. Jag som hade tänkt att åka in till Umeå och handla lite saker nu i helgen, nu när man ändå är ledig. Under veckorna så slutar vi ju ca 16:00 och då är det lite sent att åka in. Det tar minst 30 - 45 minuter att åka buss och hela stan stänger ju kl 18:00. Men men..det får väl bli en annan dag istället. Men jag måste få pengar nästa vecka. Annars svälter jag nog ihjäl. Och sånt är farligt, man kan faktiskt dö. Plus att jag har räkningar och påminnelseavgifter att betala.
Jag kommer nog återvända till Östersund när jag är klar med utbildningen, under förutsättningen att jag får jobb där d.v.s. Och då kommer jag ha en stor tvåa på 65,5 kvadrat att flytta tillbaka till, helt själv, och inga möbler överhuvudtaget att fylla det med. Eller jo, nu ljög jag. Jag har ju en säng med 90 centimeters bredd men inget annat, så då blir det att köpa nya grejor. Jag har kikat på lite möbler på IKEA och försökt föreställa mig hur det kan se ut. Jag funderar på att inreda sovrummet med dess rödbruna väggar i lite goth-stil. Lite dödskallar och svarta skåp, dödskallelampor och lite sådär allmänt mysigt. Vardagsrummet blir modernare i svart och vitt, och köket har jag ingen aning om. Kanske lite svart och vitt där också, blandat med rött och rostfritt. Äh, jag har ingen aning, jag bara spekulerar. Man får väl drömma, eller?
Jag får ju en lagom lön som räcker både till hyra och förhoppningsvis lite möbler. Det vore bra om man kunde lägga undan ilte till semester också, men då måste jag ju först och främst jobba ihop lite semesterdagar. Och tills dess så kan jag allt lägga ut lite pengar på att bygga upp ett nytt hem från början. Ensam. =/
Jag tror jag ska försöka att hitta en ny lägenhet, lite närmare stan. Den lägenheten jag har nu skaffade ju jag och Linnéa tillsammans, så alla kvadratmeter är fylld med minnen, både positiva och negativa. Men får jag inte tag i någon annan så får jag väl bo kvar. Men då köper jag med största säkerhet en moppe, så man kan ta sig in till stan lite snabbare än på 45 minuter. Visst, det finns ju buss, men att åka in kostar ju 20:-, jämfört med vad bensinen kostar på en moppe på 5 km.
I går åt jag korv med bröd till middag. Jag hade ca 100:- kvar, så då gick jag ner till Konsum och var så sugen på varmkorv och potatismos, men pulvermos är väl sådär. Det är skillnad från mos och mos, men godast är från vanlig potatis, men då måste man ju koka den och pressa och sen tillsätta både mjölk och smör, så det sket jag i (inte bokstavligt), så då köpte jag istället grillkorv av märket X-tra och korvbröd. Jag hade ketchup men ingen senap, så då köpte jag den billigaste de hade, även den av märket X-tra. Såhär i efterhand så ångrar jag att jag var så snål och inte lade ut 4 kronor extra på att köpa Slotts senap, för den jag köpte var inte alls nå god. Den såg ut som....ja..vad ska man säga. Ni som är nyblivna föräldrar förstår säkert. Och gissa vad? I dag blir det korv med bröd till middag igen! *jubel* Jag köpte ju ett 10-pack och åt upp 5 i går. Och eftersom min ekonomi är ganska så begränsad så måste jag ju äta upp det jag har köpt. Men jag överlever med största säkerhet. Om inte så lär det märkas.
Jag ska försöka att komma ihåg att ta kort på min mat den här gången. Det händer ju då och då att jag lägger upp bilder på bilddagboken utan att det kommer ett inlägg här samtidigt. Intresseklubben antecknar, jag vet...
I förrgår så kollade jag på The Usual Suspects. Jag hade sett den förut, men den är ju så bra så det skadar inte att se på den igen. Den har t.o.m fått högre betyg än Forrest Gump på iMDB. Det är en film jag starkt rekommenderar.
Saw 5 har äntligen kommit med en liten teaser-trailer. Bästa skräckfilmsserien jag känner till. helt klart. Jag slänger in den här nere också, så ni får se.
Jag har lyckats bli av med lite fett dessutom. Sist jag vägde mig så vägde jag 5 kilo mindre än gången innan jag vägde mig. Jag mätte mig i går och jag har dessutom blivit 5 cm smalare, så det går åt rätt håll iallafall. Bra jobbat, Anders!
Jag har inte direkt gått på någon diet eller någe sånt. Inte heller motionerat dagarna i ända heller. Jag går ner på affärn här på samhället nästan varje/varannan dag och det är ju en gångtur på 40 minuter tur o retur. Jag har slutat vräka i mig godis och choklad, som jag gjorde förut. Jag kunde gå ner och köpa 1,5 liter cola, en 200g chokladkaka, 4 kexchoklad och lite Billys panpizza, men nu har jag inte ätit en godis på ganska länge faktiskt. Det är jag stolt över. Fan, inte undra på att man inte gick ner innan =P
Ne, nu ska jag byta lite låtar på min playlist, fortsätta på lite bloggdesign och sen kanske se en film.
Och skriv en kommentar för fan! Det är ju för eran skull jag skriver blogg. Lite uppskattning, tack! =P
NX







Kommentarer
Postat av: Johanna

Menar du verkligen att man kan dö av att svälta ihjäl?! :P Smart tänkt där!!

2008-08-09 @ 21:11:08
URL: http://mizzzme.blogg.se/
Postat av: Johanna

btw, va har du för msn?? så kan ju vi snacka me varandra när ingen annan vill prata me oss :P

2008-08-09 @ 22:04:58
URL: http://mizzzme.blogg.se/
Postat av: Anonym

Wohoo äntligen en uppdatering! Ät inte ihjäl dig på korv bara..

2008-08-10 @ 11:59:02
Postat av: loxi

oj.. mitt namn kom inte med på förra

2008-08-10 @ 11:59:36
Postat av: Ullis

korv med bröd är gott ju... och ett tips med pulvermos, jag brukar ta lite mjölk istället för bara vatten, och sen brukar jag krydda den med pommeskrydda, blir smaskens!!

2008-08-10 @ 13:06:19
URL: http://ull.blogg.se/
Postat av: Johanna

Aah... har iaf adda dej på msn nu :)

2008-08-10 @ 22:37:51
URL: http://mizzzme.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja, gick ju lite bättre nu då :P

2008-08-11 @ 00:51:46
URL: http://mizzzme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback