Starlight

En tisdag är snart till ända och ännu en kväll har gått åt till att göra absolut ingenting. Sov så otroligt dåligt i natt. Jag lade mig vid 01:30, men somnade säkert inte förrän vid 3 nångång. Sedan somnade jag o vaknade stup i ett ända fram tills klockan 6, då jag lyckades få lite djupsömn iallafall. Alarmet på mobiltelefonen skulle ringt vid 07:50 så jag skulle hinna upp o äta frukost innan vi börjar kl 8:30, men när jag kollade på klockan vid 6 så tog jag beslutet att sova tills 8:15 istället för 07:50 och därmed skippa frukosten. Men jag brukar inte äta frukost speciellt ofta heller. Jag har bara lite mjölk som snart har gått ut och en halv påse müsli som inte är nå god. Det är massor av solrosfrön i och det är såå äckligt.
Annars har jag fiberrik havregryn, men jag är så less på havregrynsgröt nu så jag är hellre utan, faktiskt.
CSN har äntligen fått tummen ut och bestämt sig för att ge mig en utbetalning vid midnatt. Det var fan på tiden. Hela helgen har ju gått och jag har inte direkt haft kylen full. I torsdags så åt jag mjölk o äcklig müsli till lunch och sallad till middag. Fredag bestod av mjölk o äcklig müsli. Till middag åt jag fem varmkorvar. Lördag bestod av de återstående fem korvarna. Söndag åt jag ingenting. Måndag åt jag mjölk o äcklig müsli men blev bjuden på pizza till middag =) Och i dag åt jag mjölk o äcklig müsli till lunch o sallad till middag. I morgon blir det nog mjölk o äcklig müsli till lunch och en Findus portionsmat "Lövbit XL" till middag.
Och på torsdag åker jag in till Umeå för att handla lite. Ska se om den där snygga klockan jag såg på Guldfynd finns kvar. I så fall köper jag den. Och sen kanske en tröja eller något sådant. Jag köper ju nästan aldrig kläder så något kan jag kanske unna mig.
Och jag har ändrat mig angående den där mobiltelefonen jag vill ha. Visst, den är helgrym o allt sånt, men riktigt värt 5000:- tror jag inte den är. Så istället så ska jag nog köpa en likadan jag hade förut, en LG Viewty, som kostar ungefär hälften så mycket. Plus att jag tror jag ska köpa en digital systemkamera. Har kollat lite och blivit så sugen på att köpa en sådan. Man känner sig lite proffsig när man står där och kameran låter som en kamera ska låta när man tar kort. Inte bara "KLICK" och sen är det klart. Ne, det ska låta "KLICKLICKLICKLICK". Plus att man står och håller i objektivet och ställer in fokusen, om man inte vill köra autofokus. Det är lite mer sport då. Och då kan jag ju ta lite kort under min praktik som börjar om 4 veckor. Men jag får se vad min plånbok säger i slutet av månaden. Jag ska ju ha råd att leva under september månad också. Fast skolan börjar ju för de ordinarie gymnasieeleverna nästa vecka så då kommer förmodligen skolrestaurangen igång också. Då får man både frukost, lunch och middag, nästan varje dag. Och de dagar man inte får så kan man ha köpt en matlåda som man sparat. Det ordnar sig nog till slut.
I går laddade jag ner och kollade på The Love Guru med Mike Myers i huvudrollen som Guru Pitka. En ganska rolig film med en hel del "Dr Evil" humor och lite sång. I kväll blir det nog ingen film, på grund av att klockan är snart halv tolv och jag ska väl lägga mig o sova om någon timme.
Nu är det Magnus Uggla som rullar runt i Windows Media Player och jag ångrar faktiskt att jag inte såg honom när han spelade på Yran. Man har ju vuxit upp med hans låtar mer eller mindre, så man bör passa på att se honom medans han är på turné. Men det kommer förhoppningsvis fler gånger. Velvet Revolver har ju kickat deras sångare Scott Weiland och har sökt en ny sångare i ett par månader nu, och har äntligen funnit deras nya sångare: Lenny Kravitz! Riktigt spännande att se hur detta kommer bli. Jag hoppas och förväntar mig inget annat än enorm succé =)
Nu har jag halvlegat sönder den här stolen så den snart ramlar isär. Jag får lägga den på sidan lite då och då, o trycka ihop den bäst det går, bara för att den fem minuter senare har glidit isär lika mycket igen. Ska fan köpa trälim, hammare, spik, rep och tving. Sen kan den få försöka bäst den vill.
Nä, nu har jag fått ont i min rövigare del av kroppen på grund av min kroppsställning som är mer vågrät än lodrät, och av den enkla anledningen så avrundar jag kvällens blogginlägg med lite bilder.
With love!
NX




Kommentarer
Postat av: zyster

haha! ja the love guru verkar ju underbart rolig..! hoppas den är de så man inte får en besvikelse.. å vilken systemkamera satsar du på? Hittat ngn som du fastnat mer för? även jag min ceasar sparar pengar för en, dock går det lite dåligt.. haha! men det kommer. Saknar dig grabben ska du veta! Kramkalas!

2008-08-13 @ 22:00:12
Postat av: loxi

Haha varför köper du den müslin då? :b Jag må se den filmen jag med.. The Guru också..

2008-08-13 @ 22:29:04
Postat av: zyster

Saknar dig grabben!

jag har inge pengar på mobilen, därför har jag inte hört av mig..

2008-08-17 @ 12:13:59
URL: http://zyster.blogg,se
Postat av: ullis

ha ha...reinfeldt... vad roligt. Benny kommer dö då han hör det! :P

2008-08-21 @ 14:49:07
URL: http://ullis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback