Departure

Jag sitter här på Martins rangliga datorstol och tänkte skriva ner några sista ord innan det blir avresa mot Arlanda i morgon kväll, medans Martin står tacksamt och diskar det mindre berg av disk som gror.
Vi har nyss avslutat en riktigt god måltid bestående av halvgrillat kött, sallad och potatissallad. Tanken var att vi skulle grilla, men engångsgrillen ville aldrig riktigt få fyr. 1,5 timme efter antändning så låg vi båda och blåste lungorna ur oss för att få till lite värme under de halvljumna köttbitarna. Det resulterade i att temperaturen blev lite väl hög just på en viss punkt så halva botten smälte bort och en tredjedel av kolen ramlade ut. Vi fick då ta bort stödet på grillen och sätta den direkt på backen, men den resterande kolen var så kall att man kunde ta i den med fingrarna. Efter ha sprungit iväg och hämtat både näver, tändstickor och diverse pinnar av varierande storlek så fick vi till slut en rejäl brasa. Vi hann grilla i ca 10 minuter innan det började regna och vi fick gå in och steka alla bitarna i en stekpanna istället. Men 2 timmar efter antändning fick vi äntligen våran efterlängtade mat!
I morgon kväll vid 20:43 så avgår mitt tåg till Arlanda. Jag kommer fram runt halv fyra på morgonen och flyget till Bulgarien lyfter klockan 10:20. Innan dess så kommer jag få invänta Martin och Erik som kommer vid halv fem, och Forex öppnar 05:30, då vi ska växla in våra hårt inarbetade reskassor. Eller ja, min reskassa är inte hårt inarbetad Jag får ju av CSN. =)
Men det kommer bli en riktigt rolig resa, det är jag säker på. En resa man kommer minnas lååångt framöver.
Skolan har ju ett litet uppehåll nu i 4 veckor. Vi har fått med oss en tjock bunt med papper med frågor vi ska ha gjort innan vi börjar igen, den 4:e Augusti. Men det är inga problem, det kommer hinnas med. Jag har ju tre långa veckor kvar när jag kommit tillbaka som jag kan göra min läxa på.
Jag som trodde jag hade packat min väska färdigt och lagt allt så det precis får plats. Jag har t.o.m. lagt saker inuti simfötterna. Men man måste ju ha ett par badbyxor när man åker ner. Och en ny skjorta. Och nya flip-flops. Och nya linser. Så nu blir det bara att riva upp allt igen och packa om.
Hade en heldag med min syster i dag också. Eller syster och systerson, ska jag väl säga. Lilla Astor får man ju inte glömma. Vi gick lite på stan och köpte simdynor till Astor innan vi åkte till Önsjön och tog oss ett dopp. Det var tyvärr ingen sol i dag plus att det blåste lite, så vi blev inte så långvarig i det kalla vattnet. Men årets utomhusdopp i Sverige är iallfall avklarat.
Vad har den återstående delen av kvällen att bjuda på då? Tvätt! En sista tvättning och torkning av de sista smutsiga kläderna vi vill ha med oss innan de ska packas ner i den redan överfulla väskan, tillsammans med diarrépiller, sandiga snorklar samt en och annan reseförpackning tvättmedel.
Har lite idétorka så det blir ett lite kortare inlägg denna gången, tyvärr utan bilder. Plus att det förmodligen inte kommer något inlägg under veckan eller under nästa helg, eftersom jag förmodligen är för full, eller nere på stranden och solar & badar. Eller både och. =)
Men när jag kommer tillbaka, då blir det nog ett långt inlägg med många bilder, var så säker =)
Goodbye Sweden!
NX



Kommentarer
Postat av: loxi

Haha! Så ni fick mat till slut =b Ha så skoj i Bulgarien nu! =D

2008-07-06 @ 00:05:42
Postat av: zyster

Att blåsa lugnorna ur sig pga en engångsgrill känns igen, även jag min ceasar har fått uppleva det, vill dock inte vara med om de igen. :P

Hoppas du har det fantastiskt och har haft det underbart så du kommer hem och kan leva länge på dina minnen.. :)

2008-07-11 @ 22:16:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback