Everybody Hertz

Efter ha suttit hela helgen och deppat ner sig i oändlighet så blev jag less på att gå runt hungrig och orkeslös. Saker är som det är och det är bara att försöka acceptera det. Ta ett par djupa andetag, resa sig upp och fortsätta framåt. Det blir jobbigt ett tag, men det går. Mycket cred går ut till mina vänner. Ni är guld värda.
I morgon bitti beger jag mig in till Umeå stad för att hämta ut mitt nyproducerade pass med mittnorrlands fulaste passbild. Men så länge jag kommer igenom passkontrollen på flygplatsen så får den vara hur ful som helst. Det är bara en gubbe som ska se den så det är skitsamma egentligen.
Jag åker och återser mitt kära Östersund på torsdag klockan 16:30. Tisdag och onsdag går vi från 8:30 - 16:00 och passexpeditionen har öppet från 09:00 - 15:00 så den enda chansen jag har att hämta passet blir i morgon förmiddag, innan skolan börjar runt 12:15 tiden. Men det är bara att kliva upp vid 7:45, inget mer med det. Ett pass måste jag ju ha.
Vad har hänt annars då? Ja, som du ser så har jag ändrat lite på utseendet på min blogg. Bytt bort lite grönt mot vit/ljusblått och lagt in en ny header (den där långa bilden som är längst upp). Jag hittade en kod man kan skriva in så ser man vart alla mina bloggläsare kommer ifrån. Lite spännande faktiskt. Vissa vet jag nog vilka ni är, men i Farsta och Södertälje känner jag inga. Vilka är ni egentligen? Ni kanske bara ramlade in. =) Skriv en rad vettja. Jag bytte även namn på bloggen. Jag går ju inte längre runt och luktar senap, om man säger så. Alla som jobbar på McDonalds vet vad jag talar om. Så jag bytte bort mitt hamburgerklingande namn till mitt nuvarande, som jag faktiskt är ganska nöjd med. Dock har jag lite svårt att motivera mitt nuvarande namn, men jag tyckte det lät bra. Jag har nog blivit lite mer restriktiv gällande personer, av vissa förståeliga anledningar. Men det duger åt mig. Headern blev snygg också. Jag har gjort den själv =)
Och till läxa över helgen så skulle vi läsa igenom ett "litet" kompendium på 64 sidor med texten "Diesellära" dittryckt med stora bokstäver på framsidan. Jag tar hela bunten och sätter mig i sängen och läser igenom alla sidor. Förbränning, kolvar och smörjolja hit och dit. En timme senare har jag kommit till sida 64 men inte har jag blivit något kunnigare för det. Men läraren sade att vi skulle läsa igenom det, och läst igenom det har jag gjort. Vi kommer ju gå igenom det nu till veckan iallafall, så man får väl ta chansen och skriva ner allt läraren säger i mitt turkosa kollegieblock.
Plus att veckan som kommer är den sista veckan innan ledigheten. Vi går måndag, tisdag, onsdag och torsdag och sedan är det fyra veckor underbar ledighet utan något som helst studerande. Eller den där sista delen var väl kanske inte riktigt sann. På CSNs papper så står det att vi har självstudier de 2 första veckorna och studieuppehåll de resterande 2.
Men bara man slipper gå i skolan så anser jag att man har lov. Sedan om man behöver läsa igenom något papper eller skriva några uppgifter ett par dagar gör inte mig speciellt mycket.
Inledningen på min ledighet är nog bättre än de flestas skulle jag kunna tänka mig. Jag åker först till Östersund och hälsar på lite vänner och familj innan jag åker till Sunny Beach i Bulgarien och kopplar av med sol, bad och billig alkohol i sju långa och härliga dagar.
De resterande tre veckorna har jag ingen aning om vad jag ska göra. Jag blir nog i Östersund den största delen. Är dock lite oklart om jag ska vara i Boden sista veckan och vara kattvakt, men det känns som en lite ensam tillvaro. En hel vecka där uppe utan några vänner, när jag lika gärna skulle kunna vara i Östersund och vara lite mer social.
Men vi får se hur det blir. Det är flera veckor kvar tills den dagen kommer.
Jag har börjat packa min resväska lite smått inför min utlandsresa. Funderar på om jag kanske skulle tagit en större väska. När jag stoppat ner simfötterna, cyklopen och snorlarna så är väskan halvfull. Och jag har en lååång packlista. Men som de flesta gör så tar man med sig alldeles för mycket saker. Men det är bättre att ta med sig saker och inte behöva använda dom, än att sitta där på hotellet och behöva något som ligger hemma i Sverige. Plus att jag ska ju vara borta i 3-4 veckor, så det blir en hel del som följer med. Datorn tar jag med mig också, men den lämnar jag i Östersund. Bara den har ju en egen datorväska i form av en ryggsäck. Plus att det blir nog ytterligare en väska jag tar med, med lite extra kläder och kanske mina inlines (som jag bara åkt på 3 gånger och ramlade 2 gånger av dessa).
Var på apoteket och köpte lite solskyddskräm, after sun, munspray, Resorb (vätskeersättning), och Dimor (diarréstoppande). Har däremot inte packat ner några kläder ännu. Har ingen aning vad jag ska ta med mig. Jag har inga badbyxor och en ny, fin, kortärmad skjorta skulle vara roligt att ha med sig, men needå. Självklart har man inte råd. Men jag har ringt till Forex på Arlanda och beställt 800 leva (Bulgarisk valuta) som jag köper för 4000:- svenska kronor. Så jag får väl köpa där nere i värsta fall. Det är ju ett fattigt land så ett par badbrallor bör vara billigare där nere än här i dyra Sverige. Dock kan man nog diskutera kvaliteten på kläderna, men att de ska hålla en vecka är nog inte för mycket begärt.
Och för er som är medlemmar i intresseklubben så kan jag berätta att min deoderant tog slut. Jag köpte en ny av typen AXE Dry: Dark Temptation. Den luktar riktigt gott faktiskt så jag funderar på att unna mig att köpa sprayvarianten också. Men jag får se hur snål jag är. Jag har 723:- kvar och dessa ska räcka till resa till Östersund, resa in till Umeå och tillbaka plus fickpengar och matsäck till resan till Östersund och till Arlanda. Förhoppningsvis ska det räcka till klippning, hårfärg, badshorts och skjorta också. Men som Gunde sa: "Ingenting är omöjligt!" (på dalsländska).
Martin kommer bjuda på mat när jag är nere i Östersund innan vi reser, så det behöver jag inte tänka så mycket på. Och mannen har ju varit ute och fångat fisk så det blir finmat när man kommer ner =) Annat än äckelgröten jag sitter och trycker i mig varje dag. Fiberberikad havregryn...usch. Men det är ju nyttigt iallafall. Då kan man sitta och tvångsmata Anna Skipper med den där gråa, äckliga gröten och hon ska bara sitta där och ta emot som den dinkelslyna hon är.. "- Ät nu kärring, det är ju NYTTIGT!"
På tal om äckligt så har filmaffichen för Saw V kommit. I vanlig ordning så kommer den till Halloween och chansen finns att jag kommer gå och se den på biopremiären. Dessvärre har jag lite tomt på kompisfronten här i Vännäs så risken blir att jag får se den själv. Plus att den lär vara blodig och äcklig som sina föregångare så ingen jag känner lär vilja se den iallafall. Jag vet dock en... =)
Nä, om jag ska ta mig upp i morgon och hinna med 8:15 bussen in till Umeå så bör jag tänka på refrängen.
Sov gott ni som inte somnat än, och godmorgon till er nyvakna. Till er övriga säger jag goddag och godkväll, men just nu så säger jag bara en sak.
God natt!
NX


Kommentarer
Postat av: Martin

Du har en sån härlig blogg Anders :P

Lycka till med passet :P

2008-06-30 @ 01:41:37
URL: http://drymartini86.blogg.se/
Postat av: nx

So i have heard =) Tackar tackar!

2008-06-30 @ 07:26:54
Postat av: Nilla

WoooOOOOoooohooow... Tänka sig att du skulle hitta min blogg :) Kul att höra att du mår bra iaf! Ska sätta mig o läsa din nån dag när jag har tid... Måste plugga nu!

2008-06-30 @ 07:49:16
URL: http://blogg.passagen.se/nilla-lilla
Postat av: loxi

Hoppas det går bra med passet! Hörs sen!

2008-06-30 @ 09:26:25
Postat av: Anonym

Tror jag lär styra min kosa till Vännäs i början av November så vi kan gå på bio.. =)

2008-07-03 @ 22:12:27
URL: http://zyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback