Human Error

Nu när jag äntligen ska logga in och skriva ett blogginlägg så går det inte. Det står att mitt konto håller på att flyttas och att jag ska få ett mail inom ett dygn. De kunde väl ha frågat innan. Eller förvarnat. Så nu sitter jag i Notepad och skriver. Får bli lite Ctrl+C + Ctrl+V när man till slut kommer in.
Förra helgen var jag i Boden och träffade fader vår med sambo. Kollade bland annat på Rödbergsfortet och såg de intilliggande 4 forten som ligger där, men som nu är ur bruk. Ett av forten innehöll Sveriges Riksbanks guldreserv ända fram till slutet på 80-talet. Imponerande.
Förra fredagen kom även säsongsavslutningen av Lost. Den hemlga identiteten av Jeremy Bentham avslöjades. To be continued våren 2009... Jag har även börjat kolla på House. Är en riktigt spännande serie, med en hel del humor. Jag har sett säsong 4, alla hitills 16 avsnitten, och har kollat på säsong 3 avsnitt 1 - 10. Ja, jag kollar i fel ordning, jag vet. Men avsnitten är ganska så individuella så det gör inte så mycket.
På måndag kl 12:30 börjar min första praktik. Den är bara 4-5 dagar och vi ska vara på bangården och hålla på och växla och kanske köra radiolok. Lärarna sade att vi inte får göra så mycket själv, utan mest stå och kolla på. Det lät ju inte så roligt iofs, men det blir roligt att få se allt vi lärt oss i praktiken. Jag fick med mig ett par kängor som pappa hade köpt som jag ska ha under praktiken. Det är ett par bruna militärkängor från 1967. Men klacken är från 1968. Men jag behöver inte oroa mig för att ha för klena skor då iallafall. Frågan är däremot vad jag ska ha på resten av kroppen. Kan man gå runt i shorts? Eller ska man ha jeans? Kommer vi får låna kläder där? Frågorna är många. Jag tror att jag tar en t-shirt och shorts. Det kommer nog vara ganska varmt, och eftersom vi inte skulle få göra så mycket så kan jag nog stå där på sidan med mina shorts och kolla på.
Jag var i Umeå i förrgår och gick runt lite. När jag satte mig på bussen hem så hade jag inhandlat ett par joggingskor, ett par inlines och ett par handledsskydd. Det gick på 1100:- allting. Riktigt billigt. Jag trodde först att bara skorna skulle gå på så mycket, men de hade rea på Stadium. När jag kom hem så satte jag på mig inlinesen och handledsskydden och begav mig ut för att testa mina nya rullande skor. Det slutade med att jag ångrade att jag inte köpte armbågs och knäskydd när jag ändå höll på. Det är svårare att bromsa inlines än vad jag trodde, så hela resan tog slut när jag for ner i ett dike och slog sönder både knä, shorts och armbåge. Så nu har jag gjort lite efterforskningar på hur man bromsar med inlines, så när jag samlat mod till mig så kan jag bege mig ut på någon plan, asfalterad yta och pröva mig fram. Kommer spontant att tänka på "Bambi på hal is" Hmm...
Har suttit och kikat lite i dag på vad det kostar att resa utomlands. Jag är ledig hela Juli och om jag har råd så vill jag gärna ta med mig Linnéa och åka någonstans utomlands. Grekland är härligt. God mat och fina stränder, men däremot ganska dyrt. Bulgarien är väldigt billigt, men kanske lite väl mycket ungdomar och lite väl mainstream. Men det blir nog en sista minuten, som bestäms någon dag innan avresa. Så det blir att packa resväskan och åka ner till Stockholm och ha koll på nätet. Och jo, jag vet att mitt i Juli så är det högsäsong (höga priser och brännande sol) och att det är bättre att åka senare i höst. Det skulle jag gjort också om det inte hade varit för att jag pluggar hela hösten plus att jag har 4 veckors praktik. Så vill man åka så får man passa på när man är ledig. Jag vågar inte ta ledigt under tiden vi pluggar. Bara man är borta en eller två dagar så kommer det alltid upp ett par frågor på provet man aldrig har hört talas om.
Nu ska jag vika tvätt och se på House. Nytt inlägg nästa helg.
Många solar!
NX


Kommentarer
Postat av: loxi

Oj! Hoppas du har läkt!

2008-06-08 @ 23:05:51
Postat av: Ullis

men anders då... du måste vara försiktig

2008-06-13 @ 18:54:32
URL: http://ull.blogg.se/
Postat av: Ullis

Ja, benny har tagit bilden!! Den är skitläcker...

2008-06-14 @ 15:17:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback