"Hello Zepp!"

Jaa, jag tänkte att ni inte ska behöva vänta så länge på nästa inlägg, så jag tar och klottrar ner ett par rader så har både ni och jag något att göra.
Solen sken och luften var varm i dag när jag vaknade. Det höll i sig ganska länge faktiskt. Lite blåsigt, men då är det bara att ta på sig en tröja. Slapp ju regnet iallafall så så ska jag inte klaga.
Kändes som att jag skulle behöva göra någonting nyttigt i dag istället bara för att sitta vid datorn och enda gången jag går ut är för att gå ner på stan...ursäkta, jag menar samhället. Att kalla det för stad är en ganska stor överdrift. Ja, för att gå ner på stan och trycka i mig en flottig hamburgare eller en fettdrypande pizza.
Så istället för att göra det så gick jag upp när jag hade sovit klart (vid 11:30) och gick och åt lunch. Sydafrikansk köttgryta med kokt ris.Riktigt gott faktiskt. Sedan när jag kom tillbaka så började jag städa rummet, som inte har upplevt städande av något slag på minst 1,5 vecka. Inte ens bäddat sängen.
Men nu så är det fint och fritt från saker från golvet. Städat bordet och kastat gamla betalda räkningar. Putsade till min dator så den glänste lite extra mycket när solen tittade in genom fönstret som jag hade ställt vidöppet.
Men när jag skulle gå och hämta den gemensamma dammsugaren så fanns den inte där. Jag har gått dit och kollat flera gånger men den har inte varit där på hela dan. Herregud...att dammsuga tar ju inte mer än 15 minuter, max! Rummen är ju bara 13,2 kvadrat i detta hus. Man kan ju ställa tillbaka när man är klar. Så tyvärr så är det lite grusigt och så på golvet, men det får jag ta en annan dag, helt enkelt.
När städningen var klar så gjorde jag mig klar och gick sedan ut på en promenad på 1,5 timme. Jag tycker ju själv att jag har ett par ofrivilliga extrakilon och de försvinner ju inte av sig själv, så en promenad gjorde bara gott. Skönt var det också. Jag laddade MP3n med lite bra musik som man gick i takt till. 8,1 kilometer har jag gått i dag. Duktigt Anders! *klappar på axeln*
I går fick vi äntligen våra very sexy reflexvästar. Stora, fluorescerande, oranga västar med reflexband som går rakt över kroppen, som ett par hängslen. Vi fick dessa i samband med att vi fick gå ner till bangården och kika på lite signaler och växlar som finns där. Det är lite lättare att lära sig dessa om man får se dom i verkligheten, inte bara i en bok. Eller bok och bok, det är en liten pärm med lösa papper i, även kallad Säkerhetsordningen, eller SÄO, som vi förkortar det.
Inte nu på måndag men måndagen efter så har vi prov på paragraf 1 till 10 i denna SÄO. Paragraf 1 till 10 innefattar alla signaler, tavlor (skyltar), handsignaler, ljudsignaler plus begreppsförklaringar (definitioner) på allt som är relevant för an lokförare att kunna. 110 sidor av underbart läsmaterial och allt ska in i huvudet och fastna där på 9 dagar. "Ingenting är omöjligt" sägs det ju, men jag börjar tvivla på detta ordspråk.
Jag slänger in lite bilder som jag tagit i dag och i går, bland annat ett par på mig. Så sitt och dregla ni!
Ha en fortsatt trevlig kväll.
I know i will.
NX


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback