"Still Alive"

Ja, det här med att försöka skriva ett blogginlägg varannan eller var tredje dag gick ju inte så bra. Inte ens varje vecka har det blivit, men nu kommer här ett inlägg så nu får ni gnälla på någonting annat.
Nu är det....*tänker*... nä, jag kommer inte på vilken vecka det är. 18? *Kollar på vecka.nu* Nä, 19 var det visst.
Japp, det är vecka 19 och vi har haft vårat första prov. Jag trodde jag hade full koll på arbetsjordning, säkerhetsjordning samt skyddsjordning, men självklart så hade de krånglat till frågorna så mycket så jag svarade fel på två av dessa frågor. Men totalt så fick jag 28 rätt av 32 och fick betyget VG. Men läraren sade att det var ingen som hade under 27 poäng, så jag är ingen direkt klassetta.
Men jag klarade det iallafall så i morgon får jag säkert min så otroligt sexiga och attraktiva reflexväst i storlek XXL.
Vad har hänt annars då? Jo, jag har ju varit ner till Stockholm en sväng och hälsat på Linnéa och hennes mor. Hjälpte till lite att bära upp alla kartonger till vindsförrådet samt dra om lite kablar i vardagsrummet. Jag flög dit på onsdag eftermiddag och flög hem måndag morgon.
Flyget gick ju klockan 08:20 så jag fick kliva upp 05:00 så jag skulle hinna ut till Arlanda i tid. Det var längesedan jag klev upp så tidigt. Förmodligen någon gång när jag delade ut DN på söndagsmornarna. Huvva...hemska tider!
Läste på aftonbladet.se i går om en liten tjej nere i Östersund som blev attackerad av en bäver. Pappan stod och filmade i hopp om att få en "awwww" scen då den lilla fyraåringen skulle gå fram och klappa bävern. Men bävern hoppade på den lilla flickan så hon ramlade omkull och pappan sprang fram och räddade henne.
Då kan man undra sådär: "Vad tänkte han på egentligen?" En bäver är ju ett vilt djur, inte grannens tama katt. Under sin livstid så arbetar den med att fälla stora träd och det gör den med sina tänder!
"Nä, men titta, där kommer en bäver som är lika stor som en övergödd katt med tänder så stora att dom inte får plats i munnen ens. Matilda! Kan inte du gå fram och klappa bävern!? Jag filmar så länge...glöm inte bort att le mot kameran." Tss...människor...
Men det hela slutade lyckligt och fyraåringen sade till ÖstersundsPosten att om hon träffade bävern igen så skulle hon "svärda den med ett svärd". Bra det iallafall. Då får bävern tänka efter en extra gång innan den har tänkt att korsa en åker igen...
Har fått min sista lön från McDonalds förra månaden. Dock till min förvåning så har jag inte fått mina semesterdagar utbetalda. Enligt lönespecifikationen så har jag 20 dagar ihopsparade, och det är ju ett par tusen. Jag får nog ta och prata med McDonalds nere på stortorget igen. Men tyvärr så har den dåvarande restaurangchefen Jessica, samt hennes närmaste assisent Daniel slutat jobba där och istället så har Östersunds andra McDonalds-restaurangs f.d restaurangchef Louise tagit över istället, så att ringa till henne och fråga känns ju lite udda. Har ju aldrig pratat med människan plus att hon förmodligen inte är speciellt insatt i f.d anställdas outbetalda semesterdagar. Men dessa dagar har jag arbetat ihop, och eftersom jag inte har tagit ut dessa i semesterdagar så måste jag ju få ut ersättningen i pengar istället, då jag slutar.
Ullis, hur är det egentligen, du som är restaurangchef? Jag får kika vidare på detta. Jag håller er uppdaterad.
Och Lina hatar Polen. Jahaja, där ser man =P
Ne, nu kommer jag inte på någe mer o skriva, plus att jag e trött och allmänt lat. Jag skriver mer någon annan dag, förhoppningsvis under veckan, men jag lovar inget.
Gonatt o kram på er!

NX

"The cake is a lie"



Kommentarer
Postat av: loxi

hehe, fina bilder (;

2008-05-07 @ 12:24:50
Postat av: ullis

Tja Anders!
Jo det där med semesterlönen, det är ju precis som du säger, det ska ju komma automatiskt på slutlönen. Men det kan mycket väl ha missats. Louise slutar ju denna vecka, så nästa evcka är Jessica tillbaka igen i Östersund... man blir ju yr av allt fram å tillbaka. Så ring henne då... kan hon garanterat hjälpa dig. Verkar gå bra i Vännäs iaf!! När kommer di å käkar hos mig då?

2008-05-07 @ 22:18:04
URL: http://ull.blogg.se
Postat av: Ledin

intesiv kurs =)

"Okej, grabbar. Ingen vill bli kallad för Siv så idag ska vi lära oss hur man beter sig på ett manligt sätt."

2008-05-14 @ 13:43:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback