Goodnight, goodnight

Äntligen fredag. Äntligen ledig. Äntligen klar med praktiken. Men det har inte varit så tråkigt som jag kanske får det att låta. Är lite segt bara att köra tåg mellan 23-02, vila 2 timmar innan man kör tillbaka samma sträcka igen som går som en berg-och-dalbana och inte får någon lön för det. Ska bli skönt med lite nötande i skolbänken i 8 veckor nu efter att ha skumpat runt på järnvägen i norrland. Jag har lyckats att inte köra på något iallafall. Jag har sett 5 älgar däremot och var nära på att köra på 2 barn, men dom klarade sig. Däremot har jag kört lite för fort så tågdatorn (ATCn) har ingripit och tvärbromsat tåget runt sisådär 7-8 gånger. Men annars har det gått bra.
I helgen som var så var jag ner till Östersund och min trogne vapendragare, alkokompis och singstarslyna Martin, som jag bodde hos under hela min vistelse. Jag åkte ner fredag morgon, sov på bussen ner eftersom jag inte fick göra det på natten (tågkörning), och mötte upp honom på busstationen. Vi åkte hem till honom, lämnade grejorna, tog med kameran, några cider, en påse bullar och gick upp till frösöbacken, skålade och bara njöt av det härliga vädret och utsikten.
Vi hade blivit bjudna på massor av fester både på fredagen och lördagen, men vi hamnade bara på en halvdålig fest på fredagen. Vet inte riktigt varför det blev så, men vi hade roligt iallafall.
Vi åt bara gott hela helgen. Ugnsstekt fjällöring med färskpotatis och sikromsås. Oxfilétoast. Glass med varma bär. Inte varje dag man äter så fint, kan jag säga. Och speciellt inte om man är student. Men Martin bjöd på hela helgen. Boende, alkohol, mat och sällskap. Bättre kan man inte ha =)
Vi avslutade helgen med bio (Tropic Thunder), samt en skräckfilmskväll. Boogeyman och Boogeyman 2. Två riktigt obehagliga filmer. Ettan var fylld med "hoppa fram" skräck medans tvåan var riktigt obehaglig hela filmen igenom. Vi låg vakna i ett par timmar efter det och låg och kollade på vardagsrumsdörren, väntade på att Boogeyman skulle komma in genom dörren, slita upp bröstkorgen på en och dra ut hjärtat. Och när man väl somnade så blev det mardrömmar. Men trots mardrömmarna så var det en hellyckad helg iallafall. Nu har man en månad på sig att vila ut innan det bär av till Vemdalen.
Men jaha...nu är man ledig resten av denna fredag, hela lördag, hela söndag, hela måndag, hela tisdag och halva onsdag. Vad ska man göra då? Vädret är ju bara deprimerande så ut vill jag helst inte. Kallt och blåsigt. Bättre vore det om man hade någon att gå ut med. Då kunde man krama sig varm om inte annat.
Jag borde kanske tvätta lite i helgen. Jag har ju ett par byxor från helgen som är allt annat än ren. Men det hinner jag med. Hur länge tar det...en timme? Sen då? Förmodligen blir det en hel del spelande Age of Empires 3 i brist på annat. Kanske någon film? Vad jag har på lager...*kollar*..."What happens in Vegas", "Lost in Translation", "The Fast and The Furious: Tokyo Drift", "Beck - Hämndens Pris" och sist och minst "Beck - Flickan i Jordkällaren". Men kul o sitta här i mitt mörka rum och se på film hela helgen helt själv.
Ne...jag behöver lite sällskap här uppe tror jag. Typ vad som helst. En blivande flickvän (drömma går ju). En vän. En katt. En krukväxt. Snart sitter jag och pratar med mina skor, men det känns ju lite dumt. Dom svarar ju inte på tilltal.
Otrevliga skor.
Nej, nu ska jag ta o ladda upp några utvalda bilder från helgen, samt några andra om jag hittar några passande.
Men har ni en flickvän till övers, eller en krukväxt, så var inte sen att skriva till mig: [email protected]
Puss och kram på er!
NX

Sweet darling you worry too much, my child
See the sadness in your eyes
You are not alone in life
Although you might think that you are

So sorry your world is tumbling down
I'll watch you through these nights
Rest your head and go to sleep
Because my child, this is not our farewell




Samtliga bilder finns upplagda på denna adress:
http://notrespassing.bilddagboken.se/p/dayview.html?t=1222380001&id=274956239

Kommentarer
Postat av: Martin

vilken satans ful bild på mig

2008-10-03 @ 18:14:32
URL: http://drymartini86.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja, jag menar design... hur lyckas???

2008-10-04 @ 17:18:05
URL: http://mizzzme.blogg.se/
Postat av: Martin

2008-10-09 @ 13:15:18
URL: http://drymartini86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback