Any other world

Jag har fått en låt på hjärnan som jag inte hittar någonstans. Jag vet inte vem som sjunger eller vad den heter. Inte heller hur den går. Jag hörde den när jag satt och åt i dag och det enda jag kommer ihåg från texten är "singing a song". Det är en tjej som sjunger den och den går lite halvsnabbt. Någon som vet vilken jag menar?
I övrigt så har min helg just börjat. I går var det skoldag. Jag började 8:30 och slutade 9:30. Ruskigt jobbig dag. Plus att vi blev bjudna på tårta innan vi fick gå hem. Det enda vi gjorde var att få en liten "journal" som handledaren ska fylla i under praktiken och sedan fick vi lycka till och skoldagen var slut.
I dag sov jag längre än planerat. Jag vaknade 8:55 av att Siv ringde för jag skulle ta hennes rumsnyckel och ge den till en annan klasskamrat på måndag. Jag klev upp, öppnade fönstret, tog nyckeln och gick och lade mig sen igen o somnade om.
Sedan vaknade jag en timme senare av att min kommande handledare ringde mig och pratade lite. Vi bestämde vart och när vi skulle träffas på tisdag. Han önskade mig välkommen och verkade jättetrevlig. Sedan lade jag på och somnade om. Vaknade igen vid 11 av att Linnéa ringde o pratade i ett par minuter. Efter det hade jag tänkt att kliva upp, men jag skulle bara ligga och dra mig en kvart till. 12:05 stod klockan på när jag öppnade ögonen igen och vips så hade jag missat lunchen. Men jag har fått i mig lite mat nu iallafall, så jag svälter nog inte ihjäl än på ett par dagar.
Men som sagt, på tisdag börjar min praktik. Dags att göra det jag har väntat i ett år på att göra, och efter 4 månaders studier av paragrafer, instruktioner och oskrivna regler får jag äntligen sätta mig i ett lok och köra tåg. Men tro inte det är någon efterlängtad dröm eller något sådant, att köra tåg. Jag ser det bara som ett jobb likt vilket som helst fast lite mer välbetalt och kortare studietid än de flesta yrken.
Men det blir nog bra till slut. Jag hoppas jag får göra min sista praktikperiod (som är på 8 veckor) nere i Östersund. Då är chansen betydligt större att jag får jobb där också, och det är det jag siktar på.
I sådana fall så flyttar jag hem till mitt älskade Östersund, mina vänner, min katt och min tomma lägenhet. Det enda jag har att flytta ut mina 65,5 kvadratmeter med är ett par väskor med kläder och en säng. Inga andra möbler, ingen tv och inte ens en gaffel. Så därför funderar jag och min vapendragare, festpolare, blivande ambulanssjukvårdare och bästa vän Martin att slå våra boenden ihop och flytta in i min lägenhet. Då blir det inte lika tomt i rummen, hyran blir billigare och man slipper vara ensam hela tiden, som om man inte var det tillräckligt med sånt  i jobbet.
Men det ligger bara på tanke/planeringsstadiet ännu. Det är många månader kvar innan dess, men med lite tur så. Den som lever får se.
Och med en nystart i livet och med till slut nyinköpta möbler så blir jag sugen på att köpa en stationär dator. Har suttit med den här bärbara i ett halvår nu. Visst, den är ju skitbra, men det är lite bekvämare med en stationär. Man kan byta ut delarna om man vill, eller flytta skärmen längre bak om man tycker den är för nära. Jag plockade ihop en dator av massa lösa delar på datorbutiken.com. Jag tog ett snyggt chassi (själva datorlådan), en 22" skärm, bästa grafikkortet, tangentbord, blu-ray spelare och lite annat smått och gott som man behöver. Runt 16 000:- gick det på. Det är ju hur billigt som helst med tanke på vilka grejor jag valde. Det blir ju knappast det första jag köper, men man kan ju drömma =P Först så blir det ju lite bestick och köksbord. Kanske en soffa, tv, gardiner och lite blommor. Blommor vet jag vart jag ska köpa iallafall. ;)
Och på söndag kommer min goda vän hem från sin semester från Mallis. Hoppas den semestern blev bättre än min. Det kan ju knappast blivit sämre.
Ne, nu är det dags att sova, tror jag. Vi ses en annan dag, en annan tid, en annan plats.
Time to say goodbye.
/NX


Kommentarer
Postat av: ullis

hörrudu... jag vet vilken låt du menar, har den också på gärnan nu, (om det är samma låt vi tänker på) men ja kommer fan inte heller på nå mer än just den raden...

2008-09-06 @ 23:49:17
URL: http://ull.blogg.se/
Postat av: Ullis

oj, så konstigt jag stava hjärnan, med g. Ha ha, måste fått hjärnsläpp...

2008-09-06 @ 23:50:06
URL: http://ull.blogg.se/
Postat av: loxi

Fin datorlåda.. haha :b Jaa, jag hade det bättre än dig ;p Men idag har jag tvättstugan.. tråkigt.

2008-09-08 @ 10:54:44
Postat av: zyster

jag tror inte att du har valt fel, tror att när du väl sätter igång så kommer du nog se charmen i det hela. Men skulle de mot förmodan vara fel så gör ju inte de ngt heller, egentligen. Du har bara skaffat mer erfarenheter. Eller hur?

2008-09-14 @ 21:44:56
URL: http://http:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback