Nipmuc

För två minuter sedan hade jag huvudet fullt av saker jag skulle skriva ner här. De försvann.
Hursomhaver så är det nu torsdag och jag har äntligen köpt ett 4-pack av efterlängtande rakhyvlar. Det var säkerligen lite över en månad sedan min fjuniga haka fick sig en avhyvling sist så man ser lite ut som en slusk. Eller såg, ska man väl säga. Jag har ju rakat mig i kväll och lyckligtvis så skar jag mig inte en enda gång. Man kan ju inte vara sämst jämt.
Solen har skinit hela dagen i dag. Riktigt skönt. Det var så varmt att jag gick runt på stan iklädd endast t-shirt. Eller nä, inte endast, men ni fattar nog. Jag hade ju byxor också.
Efter mycket väntan och krångel så har jag äntligen fått mig en utbetalning från socialtjänsten. 2600:- som är både efterlängtat och välbehövligt. Det första jag köpte var ett 90-pack kontaktlinser följt av rakhyvlar, raklödder samt lite mat för kvällen.
Vad har mer hänt sedan mitt senaste inlägg? Hmm... Jo! Jag var ju på Nolhaga Djurpark i Alingsås tillsammans med Satan också. Jag var där helgen innan, men på grund av kamerabrist så återvände jag dit, men denna gången med min kära D40.
Jag har under de senaste dygnen laddat ner och spelat Guitar Hero III samt Guitar Hero: Aerosmith, båda till PC. Självklart så är Guitar Hero bäst med en gitarr att spela på, men av uppenbara anledningar så har jag inget Playstation/Wii/Xbox med tillhörande Guitar Hero. Av den enkla anledningen så har jag därför suttit och smått sönderslagit knapp 1-5 på mitt kära tangentbord och blivit ganska duktig på det dessutom. Vill gärna pröva det med en Guitar Hero-gitarr och på tvn. Det heter ju Guitar Hero, inte Keyboard Hero.
Musiken som dånar ur högtalarna denna torsdagkväll kl 23:31 på alldeles hög volym för mina grannars bästa, är albumet Curtain Call av Eminem. Jag är väldigt allsidig när det gäller musik har jag märkt, men vissa saker går fetbort:
1. Death Metal.  Detta avskum till oljud bör inte ens hamna under kategorin musik. Vad är det för mening att lyssna på musik där man inte hör vad som sjungs? Musiken är ofta snabb, ilsken och nedstämd för att inte tala om sången, kallad growl. Growl låter lite som en fullvuxen brunstig älghanne som har fått en kotte i halsen vars läten stöts ut antingen i takt med de dubbla baskaggarna som trummisen stampar fenetriskt på eller helt i otakt i förhållande till musiken. Ingen hör ändå någon skillnad.
2. Dansband.  Thorleifs. Lasse Stefanz. Jannez. Sven-Ingvars. Behöver jag fortsätta? Denna överhurtiga musikstil förknippar jag till föreningslokaler, folköl samt bokstaven Z. Vad är det med dansband och Z egentligen? Tänk om alla pop-band och artister skulle favorisera bokstaven Q. Underbart!
3. Opera.  Ännu en musikstil då man ganska sällan hör vad som sjungs, speciellt under de extremt ljusa tonerna som i vissa fall skulle kunna spränga glasögonen på åhörare vid den främre raden. Har aldrig varit på en opera och kommer nog aldrig gå på en heller. Kalla mig fördomsfull, men jag tror opera är vitpudrade 40-åringar i trikåer på en scen vars rekvisita är uppbyggd av masonit och spånskivor. Tilltalar mig inte.
Förutom dessa svarta musikfår så går det mesta ner. I genreväg alltså. Det är stor skillnad på rock och rock. Green Day går bra. Dia Psalma gör det inte. Men jag är inte sverige-hatisk om det är det ni tror. Både Mustasch och Kent är bra skit.
Ne, nu blev jag less på att skriva blogg så då tar jag o sätter punkt.
Trevlig helg på er alla!
/NX


Kommentarer
Postat av: Aida

Skönt att du äntligen fått soc bidrag, hoppas det löser sig med jobb snart da. Kram på dig!

2009-04-24 @ 00:53:02
URL: http://aidat.blogg.se/
Postat av: Martin

Hoppas du får en bra helg och en bra vecka när jag är borta ;) Mvh Martin

2009-04-24 @ 09:55:37
Postat av: sunniva

SV: du har firefox va? vet du hur jag ska fixa skiten?

2009-04-24 @ 17:56:06
URL: http://sunniva.blogg.se/
Postat av: Anonym

SV: nej, det har jag faaan inte. jag har däremot alltid mat runt munnen och rynkor när jag gör sådär.

2009-04-28 @ 19:21:12
Postat av: loxi

Oj.. har helt glömt bort att läsa här. Bra du äntligen fått pengar, och fina bilder (=

2009-04-28 @ 20:47:05
Postat av: sunniva

SV: jag ignorerar dig så länge!

2009-04-29 @ 01:51:23
URL: http://sunniva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback