Rorschach


Hemkommen och bortkommen. Och hemkommen igen. Men nu sitter jag här.
Har precis avverkat tre timmar av filmen Watchmen tillsammans med mina tre cylinderformade vänner vid namn Coca-Cola Light.
Filmen var bra, men slutet var kanske inte riktigt i min smak.

Var i Nolhaga djurpark i helgen och fikade tillsammans med min A. Solen sken och fåglarna kvittrade. Eller ja, det var väl mest hönsen och tupparna som gav ett jävla liv, men folkskygga var dom då inte.
En åt pepparkaka ur min hand. Tog en liten tur in i...vad heter det...? Ladugården? Jaa...typ stall, fast inte för hästar, men för getter och grisar. Där i höet låg det 6 urgulliga och sovande griskultingar. Sötare än sött!

Jag har skaffat mig en jobbcoach via Arbetsförnedringen. Min handläggare på soc tyckte det var en bra grej. Det visade sig att det man gör där är precis samma grejs som jag gjorde för några månader sedan på Arbetsförnedringen, när jag gick i "grupp". Så där ska jag gå varje torsdag klockan 10:00. Min handläggade på soc meddelade även att på nästa onsdag ska jag börja gå i "grupp" igen, som tidigare. Så då blir det två dagar i rad då jag gör precis samma skit. Varje vecka. I tre månader framöver. Sitta i en ring, berätta om sig själv, träna på anställningsintervjuer, visa mitt CV för femhundramiljonte gången.
"Hej, jag heter Anders och jag är arbetslös."
"Hej Anders!"

Fy fan.

I morgon ska jag ha ett personligt möte med min jobbcoach klockan 15.
Hon ska titta på mitt CV.
Det är som att jobben ska komma automatiskt i takt med alla möten man måste gå på men som ger nada. Visst var det bra från början, men när man är inne på den femte omgången möten så blir man lite less.
Men men, bara att bita ihop, ta sitt CV, gå dit och se glad ut. Det gör att min hyra blir betald iallafall.

Ursäkta min påtagliga bitterhet. Efter varit arbetslös i snart 7 månader blir man ganska less och till slut även omotiverad att söka jobb. Finns alltid samma skit utannonserad. OneCall söker telefonförsäljare. Komet söker receptionist med erfarenhet i Borås. StudentConsulting söker lagerarbetare med truckkort. Endast studenter.

Jag ska nu ta och publicera detta inlägg, följt av tandborstning, avklädning, sängplacering, mobilspelande och slutligen sömn.
Vi ses i solen!
/NX

Kommentarer
Postat av: Erik

The Order of Cola Light bids thee welcome!

2009-08-10 @ 17:11:04
URL: http://grubbelsmurf.blogg.se/
Postat av: annelie

mmm jag fick höra av han som leder bodenklassen "jamen av dom som gick ut i midsommar (kan det ha varit hallsberg?) är 70 procent anställda nu så vi tyckte det gick bra att starta en klass till" (dom har även fått klartecken att starta en klass efter dom här)

2009-08-10 @ 19:04:18
Postat av: loxi

Tråkigt o gå på såna möten. Men det är ju alltid nåt, du kommer ju ut en sväng om inte annat. Hoppas du snart får nå jobb! Kram!

2009-08-11 @ 19:09:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback