Brain Stew

Martin är på Universeum och jag sitter vid min halvt fungerande dator och äter min nyttiga frukost bestående av rostmacka med prickig korv och vatten i en Coca-Cola Zero pet-flaska. Jag vet egentingen inte vad jag ska skriva, men jag kände bara för att komma med ett inlägg, för er fåtal personer som fortfarande läser min blogg.
I fredags hade jag och martin en 2-mannafest med äckligt vin och datorspel. En trevlig kväll där kameran åkte fram ett par gånger. Senare på kvällen blev det utgång till Gamle Port där vi båda hade skrivit upp oss på VIP-listan så vi fick gratis inträde. Väl inne var det 2 dansgolv som var fullproppad med tom luft. Det var kanske 2 pers som dansade när vi kom dit. Vi spelade lite Black Jack och vann oss pengar till att köpa en öl, så vi gick plus den kvällen iallafall.
En mindre rolig nyhet att meddela är att jag och Anna inte längre är ett par. Vi har kommit fram till att vi är nog för olika för att det skulle fungera, så vi kör på att vi är goda vänner istället.
Jag har försökt kontakta Dell för att få hjälp med min felande dator. Till min förvåning har de ingen svensk support för just den datormodellen jag har utan jag måste ringa ett nummer som sen vidarekopplar mig till Storbrittanien eller om det är Indien, är osäker, men de som svarar har indiska namn men pratar engelska med indisk brytning. Efter först ha bokstaverat serienumret på datorn blev jag kopplad till en tekniker som skulle ha både mitt namn, telefonnummer och e-mail. Och att bokstavera [email protected] för en brittisk-indisk kille är inte så lätt. Vad fasen heter understreck (_) på engelska egentligen? När han äntligen fick den rätt så var det bara att försöka berätta vad felet med datorn är. "It's some green flimmer when i am spelar". Innan han hann komma med något förslag på åtgärd eller något så hördes det "tut tut tut" och samtalet bröts. Jag blev såååå arg. Först sitter man i telefonkö till england i 15 minuter bara för att prata med en icke svensktalande support för att sedan få samtalet bortkopplat.
De pratade in på mitt mobilsvar att de skulle återkomma på eftermiddagen dagen efter. Då de ringde dagen efter så var jag inte hemma så jag lät bli att svara. Jag lyssnade av mitt mobilsvar och hörde att det var en brittisk-indisk kvinna som pratade. Hon sa att hon skulle försöka nå mig via mail istället. När jag kom hem och kollade mailen så hade jag faktiskt fått ett mail, som jag svarade på. Trodde jag skulle få svar samma dag igen, men fick vänta i TRE dagar innan hon svarade. Jag skrev tillbaka och sitter här nu och väntar på ett svar från henne igen, förhoppningsvis med en lösning på mitt problem. Om de bara hade haft en svensk support för datorn jag köpte på Dells svenska sida. Man blir såå less.
Nä, nu har jag klagat klart. Ska ta och kolla klart på X-Files: I want to belive.
På återseende!
/NX


Kommentarer
Postat av: Aida

Åhh vad kul att du bloggar nu kan jag ju hålla koll på dig fast du är i andra änden av sverige. Kram på dig

2009-02-08 @ 20:41:43
URL: http://aidat.blogg.se/
Postat av: Anonym

Att du alltid ska råka ut för de mest spännande sakerna.. ;) Hoppas det löser sig med datorn din! :)

2009-02-09 @ 18:15:08
Postat av: Johanna

Utmanad:p

2009-02-10 @ 11:09:44
URL: http://mizzzme.blogg.se/
Postat av: loxi

Glömde ju skriva härom dan. Men ja, hoppas din dator blir frisk!

2009-02-11 @ 23:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback