Venus Hum

Martin är i Orust, vattenflaskan står på bordet, musiken dånar ur högtalarna på alldeles för hög volym för deras eget bästa och jag sitter framför min defekta dator och försöker förtvivlat hitta ord att bilda meningar med här på min blogg.
I onsdags gick jag och Martin ut till hållplatsen, inväntade första bästa spårvagn och satte oss till slut på 6:an. 15 minuter senare klev vi av vid hållplatsen Nordstan för att springa till buss 43 i riktning mot Gerrebacka. Efter 20 minuters bussresa klev vi av bussen, gick över vägen och gick i raska steg över parkeringen som låg kall och tyst utanför det gigantiska huset som var klätt i blått och gult med gigantiska bokstäver: IKEA.
Två timmar senare kunde man i våran kundvagn hitta sex dricksglas, 100 värmeljus, en byrå, en taklampa, 10 glödlampor, en badrumsmatta, en plastkasse samt 8 st trägalgar. 498 kronor och 30 minuter senare kommer vi äntligen hem till våran lägenhet där montering, upppackning och matlagning vankades.
Taklampan kom visst inte med en lampkontakt så det var bara att slå av huvudströmmen, skruva bort plattan i taket, klippa loss elkablarna, trycka in kablarna i "sockerbiten" och sedan försöka få lampfan att hänga så snyggt som möjligt. Ni ser ju hur snyggt det blev..
Byrån var däremot desto enklare. Sex stänger som ska skruvas ihop med tre trähyllor. Lådorna är tyg-ish med kardborrefästande lock men jag blev nöjd med mitt arbete. Jag gillar att skruva ihop Ikea-möbler.
Vi tog även och köpte skruvar av nått slag som vi använde för att skruva fast en spegel på väggen i hallen. Någon slags borr hade vi inte så vi fick börja med fingerkraft att försöka få in skruvarna i väggen. När det inte gick fick vi ta en stjärnmejsel som vi hamrade in i väggen. Någon hammare hade vi såklart inte heller men efter visst letande tog jag vårat knivställ i trä som vi använde att svinga mot skruvmejseln. När det till slut blev hål så var väggen så porös att skruvarna bara ramlade ut utan att få fäste. Sex trasiga och sönderböjda pluggar senare fick vi äntligen upp våran efterlängtade spegel så vi inte längre behöver stå i badrummet och puttas för att kunna återspegla våra fåfängda nunor.
Nu blir det letandes efter youtube-klipp för uppladdning och även några fåtalbilder slänger jag upp.
Together forever!
/NX









Kommentarer
Postat av: Martin

Ja det blev ganska snyggt i lägenheten :D

Finare blir det ;)

2009-02-23 @ 19:07:40
Postat av: Ullis

Lite det som var meningen... ha ha!!

2009-02-25 @ 07:21:09
URL: http://ull.blogg.se/
Postat av: Ledinarn

Bra inlägg Anders! Lite besviken att "Lord of the Dance" filmen inte var låten av The Dubliners!

2009-02-25 @ 12:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback