Beaconsfield

Jag är solen som går upp i horisonten
Jag är månen som går ner vid bergen
Jag smälter in i miljön som kameleonten
Där jag ändrar utseendet efter färgen

Jag är vinden som blåser i håret
Jag är stjärnan som lyser i natten
Jag är fyrverkerierna i slutet på året
Jag är återbäringen av skatten

Jag är norrlands guld, en riktig pärla
Jag är på ängen en springande hund
Jag flyger fritt som en sädesärla
Jag vill vara mig själv för en stund

Jag är jag, jag är du, jag är hon, jag är han
Jag är killen som alltid har spänning
Jag gör alltid så gott som jag någonsin kan
Jag är för evigt en trogen jämtlänning

En ny dag gryr och fåglarna sjunger
Jag gnuggar mina ögon och drömmer mig bort
Jag vaknar av att magen kurrar av hunger
Jag fyller min kista med Wasa Sport

Jag trivs bra här vid västkustens strand
Jag ångrar inte min flytt
Kärleken till norrland har ett eget band
Men det är ju roligt med någonting nytt

Jag avrundar denna dikt med några väl valda ord
Jag vet att jag är alla tjejers dröm
Jag är brisen som blåser från syd till nord
Mitt namn är Anders Holmström

/NX

Kommentarer
Postat av: loxi

vilken fin! :)

2009-07-16 @ 01:40:25
Postat av: Sara

Fin dikt Anders :)

2009-07-16 @ 13:14:06
URL: http://www.bebbelisa.blogspot.se
Postat av: Anonym

håller om länge

2009-07-20 @ 21:36:47
Postat av: Martin

svaret hamna på min blogg :P

2009-07-22 @ 14:19:27
URL: http://drymartini86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback