21 Guns

Jag sitter och stirrar ut från mitt spårvagnsfönster i väntan på att min hållplats ska ropas ut från högtalarna. Många hållplatser återstår innan jag får gå av när två överförfriskade, missbrukar-lookalikes, medelålders par kliver på samma vagn som mig. De vinglar fram mellan sätena och alkoholstanken som man kunde känna redan två hållplatser tillbaka är kraftigt påtaglig. Tyvärr så är de två sätena mitt emot mig lediga vilket inte bara jag tydligen lade märke till. Innan jag vet ordet av så sitter dessa sluddrande, stinkande varelser framför mig och försöker uppenbarligen få kontakt med mig. Jag låtsades vara apatisk där jag stirrade ut från mitt fönster för att slippa en helt meningslös konversation. Deras försök att få mig ägna någon uppmärksamhet åt deras håll var förgäves så de försöker med den stackare som satt bredvid mig istället, med större framgång. De lyckades få ur honom att han var boxare och att han var nyopererad. Förmågan att uppfatta utländsk brytning i det svenska språket är tydligen väldigt svårt när man har en alkoholpromille som säkerligen nästan var tvåsiffrigt heltal.
Två hållplatser innan jag ska av så kom de tydligen på att det var deras hållplats som vagnen hade stannat vid och vinglade tillbaka mellan sätena innan de kom till dörren som redan var på väg att stängas. De lyckades få upp den innan den stängdes igen. Och öppnades. Och stängdes. Då kom den berusade mannen på att han inte riktigt hade tagit sig av spårvagnen och stod och hindrade dörren från att stängas med sin alkoholbaserade lekamen. Han klev slutligen av och vinglade in i hållplatskuren utanför. Dörrarna stängdes och spårvagnen åkte äntligen hem till mig, med en missbrukarstank som säkerligen hade satt sig i textilierna.
Och här sitter jag nu, skrivandes lite blogg, alldeles på tok för sent än vad jag hade tänkt från början. Jag var på väg att skriva ett inlägg förra veckan men jag kom inte längre än till idé-stadiet.
Är tyvärr fortfarande arbetslös, som vanligt. Är ruskigt less på det. Det var ju inte så här det skulle gå till.. =(
Jag skulle ju jobba nu. Köra tåg. Tjäna pengar. Istället går man hos soc och tigger. Får inte ens jobb på McDonalds, trots goda referenser och två års erfarenhet. Känns ibland som man har en FAILURE-stämpel i pannan.
Telefonförsäljare har jag prövat på, två gånger. Fungerar inte alls för mig. Tyvärr är det de enda jobb man får här. Det dyker upp några fåtal guldjobb som jag mer än gärna skulle vilja ha, såsom kundtjänstrelaterade arbeten, butiksjobb t.ex Clas Ohlson eller Fordonsoperatör på SJ. Alla dessa jobb har jag sökt men jag faller ju bort redan i första urgallringen. Vad annars?
Jag är nöjd med mina ansökningshandlingar så de bör de inte vara några fel på. Har lämnat in dessa till Arbetsförmedlingen för bedömning. Det var väl en månad sedan eller så. Men ingen fara.
Jag är arbetslös, så är det nånting jag har så är det tid.
Jag ska ta och fördriva lite av denna med Grand Theft Auto IV som jag lyckats få igång. Och kolla igenom Platsbanken för femhundratjugotredje gången i dag.
See you in the sunshine!
/NX

Kommentarer
Postat av: Martin

det löser sig bara du söker ska du se...

2009-06-03 @ 11:39:44
Postat av: loxi

=( tycker synd om dig.. men hoppas du får ett bra jobb snart! kram

2009-06-03 @ 17:32:08
Postat av: Thomas

Nån gång ska det väl vända. Du får tillsvidare hoppas på en dödlig farsot som bara drabbar lokförare.

Förresten har du kollat på banverket?

2009-06-03 @ 18:06:31
Postat av: Erik

Hej!



Köpte Rock Band till ps3 + gitarren. Struntade i de andra instrumenten. Är så sällan jag har 4 pers här samtidigt ändå.

2009-06-16 @ 13:35:16
URL: http://grubbelsmurf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback