Horseshoes and handgrenades

Jävlar vad längesedan det var jag skrev ett inlägg senast. Mer än 3 veckor sedan. Det var inte riktigt meningen att min blogg ska vara så dålig. Ursäkta.
Men för er få stammisar som lyckligtvis fortfarande läser min blogg så kommer här ännu ett, den 25:e juni 2009.
I går var jag och Martin ute nästan hela dagen. Den började med att jag stack på möte med socialtjänsten. Med lite tur så slipper jag gå dit under juli och halva augusti. Hur det blir får jag se nästa onsdag. Efter det blev det inhandlande av frukost samt förtäring av denna. Sedan packade vi väskan med filt, handdukar, pastasallad, glas, bestick och ombyte innan vi satte riktning mot Saltholmen. Spårvagnen var full när vi klev på och full när vi klev av. Utan att överdriva så var det säkerligen 30 grader + i den vagnen. Svetten bara rann. Men när vi väl kom fram och klättrat över klippor och stenar så hittade vi en liten mini-strand där vi lade ut filten och satte igång att äta salladen. Sedan blev det ett otroligt skönt och efterlängtat dopp i havet, fångst av maneter, kräftor och försökte mig även på en och annan räka, men de små djuren är skygg och snabb, så det blev inget med det. Sedan bjöd Martin med mig på ett par åk i Liseberg innan vi begav oss hemåt och spelade ett par timmar innan det blev läggdags. Under den dagen fick man faktiskt lite färg på sig. Tyvärr så går det lite mer åt rött än brunt, men det lägger sig nog om någon dag eller tre.
Nu sitter jag och väntar på att tiden ska gå för klockan 16:00 ska jag äntra tvättstugan med en överfull blå IKEA-påse med tvätt. Men rena kläder är ju behövligt.
Vårat myr-problem i lägenheten ballar snart ur helt. Vi har ju sagt till tanten vi hyr av att vi har problem med myror i lägenheten. Hon sa att hon skulle kolla upp det men som vanligt så ska ju allting ta sån enorm tid. Häromdagen hittade vi 20-talet myror i skafferiet, ovanför köksbänken. I förrgår fann Martin även en silverfisk. Så fräscht! Och där ska man ha maten. I går lyckades han även med att svälja en myra som hade klättrat ner i hans dricksglas. Mmmm. Kittlar dödsskönt i kistan, eller?
Den 26:e juli kl 19:00 rullar jag iväg från perrongen här i Göteborg med ankomst Östersund klockan 07:00. Det ser jag fram emot. Storsjöyran vankas och 9 dagar fylld med vänner, släkt, musik, fiske samt en och annan alkoholhaltig dryck kan tänkas slinka ner om ekonomin tillåter. Det gäller att lägga undan ett par slantar från mina två utbetalningar av soc. som jag hinner få innan min avresa. Självklart kommer jag ju sakna min Anna här nere i Västergötland under min frånvaro. Jag ser fram emot att komma till Östersund, men även såklart att återvända hit till Göteborg. Det är här jag har kärleken och det är här jag bor nu. Norrland kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta men det är ju inte svårt att åka upp och besöka alla där uppe. Det har varit lite svårt nu när jag inte haft några pengar, men så fort jag får jobb så kommer jag besöka er oftare, var så säker!
Nu fick jag tillfällig brainfreeze så jag slänger upp lite bilder och förbereder mig för att våldsgästa tvättstugan.
Ha en varm och skön sommar på er!
/NX

"Tack för visat intresse men tyvärr har tjänsten tillfallit någon annan..."      
                                                                               - Det vanligaste mailet från min mailbox.



Kommentarer
Postat av: loxi

Badar du med kläderna på?

2009-06-26 @ 21:23:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback