Reloaded

I fredags satte jag mig vid datorn, kopplade in headsetet i telefonen och slog in numret 0771-340340. Jag förväntade mig att sitta i telefonkö i tio-tjugo minuter innan det brusar till och hör lååångt långt borta med indisk brytning "This is Punjab, how can i help you?", men så var inte fallet denna gång. Istället tog det runt 45 sekunder innan jag hör klart och tydligt: "Välkommen till Dell XPS Premium Support, du pratar med Mattias". Till min förvåning men stora lycka så hade jag kommit till en svensk support här i sverige. Han gav mig några tips på saker jag skulle ladda ner och installera så skulle han återkomma till mig på måndag eftermiddag igen och höra hur det hade gått.
I eftermiddags så ringde denne filur och vi prövade diagnostisera problemet men utan framgång. Då min garanti har gått ut så sade han att vi kör reparationen under konsumentköplagen istället så slipper jag betala någonting. I morgon kommer ett bud och hämtar min dator och två veckor senare kommer den tillbaka med ett nytt, fint och fungerande grafikkort och allt är frid och fröjd i mumindalen igen.
Så på grund av kommande datorbrist så blir detta mitt sista inlägg denna månaden. Visserligen har Martin en dator men jag föredrar att skriva på min egen lilla "Bettan".
Nu väntar popcorn, vin och film innan vi avslutar kvällen med ett par timmars spelande.
Tack för denna månad kära läsare. Vi syns snart igen.
På återseende!
/NX

Kommentarer
Postat av: Ledin

haha, Punjab!

2009-03-17 @ 05:26:03
URL: http://grubbelsmurf.blogg.se/
Postat av: Ullis

tack

2009-03-28 @ 01:47:33
URL: http://ull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback