As tears go by

Säsongsavslutningen av säsong 5 av House har precis spelats upp på min dator. Förmodligen det bästa avsnittet på House som jag sett hittills. Det är många serier som tyvärr har kommit till sitt slut för säsongen nu i Maj månad. Precis som förra året. De personer man har följt och hängt med i vecka efter vecka i flera månader försvinner, bara sådär. Vi säger hej då till Dr Gregory House i "House", bröderna Michael Scofield och Lincoln Burrows i "Prison Break", Mac Taylor, Catherine Willows och Horatio Caine i "CSI"-serierna, Claire Bennett, Mohinder Suresh, Gabriel "Sylar" Gray och såklart Hiro Nakamura i "Heroes" och slutligen ett farväl säger vi även till Jack Shepard, Kate Austen, Hugo "Hurley" Reyes och James "Sawyer" Ford i "Lost". Vi ses till höst igen!
Förra måndagen hade jag och Martin en tvåmannafest. Det var spel i form av Age of Empires 3, Battlefield 2142 och Poker @ Pokerstars. Under kvällens gång så åkte en ciderflaska i golvet och dess innehåll sprutade upp i luften och landade med ett plask över mitt tangentbord. Jag tänkte inte så mycket mer på det under den kvällen utan spelade på som vanligt...möjligtvis märkte jag att det var lite svårt att trycka på vissa knappar.
Morgonen efter när jag satte mig vid min ciderstinkande dator så märkte jag till min fasa att tangenten S hade helt slutat fungera och ljuset som kommer upp under tangenterna var mycket svagare på den vänstra sidan av tangentbordet.
Jag kopplade ur datorn, tog fram verktygslådan, satte mig vid köksbordet och började skruva upp min käraste ägodel.
Först bort med plastskyddet som sitter ovanför tangentbordet, sen skruva upp fyra skruvar för att sedan kunna dra loss tangentbordet från själva datorn. Sen fick jag pilla bort plast som satt på undersidan av tangentbordet för att kunna komma åt skruvarna som satt under plasten. 12 skruvar senare fick jag loss undersidan och sedan fram med disktrasan för att torka bort lite cider som lagt sig i botten. Väl inne så var det bara att lyfta på de olika lagren plastfilm och torka rent så gott man kunde. När jag väl kom till själva tangenterna och lyckades pilla bort dessa så kom jag äntligen till själva mönsterkortet/kretskortet med de sönderbrända kretsarna. Jag lokaliserade tangenten S två lite väl svarta kontaktpunkter, skrapade bort lite bränd cider och påmålade lite ny, fräsh silverfärg som jag köpt på Kjell & Co. Lite lufttorkning på det innan det blev återmontering av samtliga delar. Som ni ser så kan jag skriva alla bokstäver utan några som helst problem. Anders vs sönderbrända tangentbord: 2-0!
Jag har även köpt en tågbiljett som är giltig den 26:e Juli 2009 vars destination är Östersund. Det ska bli skönt att komma hem till hemstaden lite och hälsa på släkt och vänner. It's been a long time.
Too long.
Det är precis i början av yranveckan som jag kommer upp. D.v.s. 25-30 grader, staden är full av folk, fullt med uppträdanden och utställningar och en riktig härlig stämning i allmänhet. Jamtland, jamtland, jamt o ständut!
Ska även klaga lite i detta inlägg. Jajamän! Inte ett inlägg utan att Anders ska klaga på nånting...tss tss..
Denna gången blir det.....*trumvirvel*.... våran hyresvärd! Denna förvirrade tant som vet varken ut eller in. För två månader sedan gick våran spis sönder. Vi anmälde detta till tanten och hon skulle fixa en ny. Efter ca en månad kom hon hit och mätte lite grann och låtsades som hon brydde sig. Förra veckan ringde hon och ville ha mitt mobilnummer eftersom spisen skulle levereras denna vecka. Äntligen!, tänkte jag. I förrgår ringde hon igen och bad mig kolla om spisen ska vara en enfas eller en trefas. Smart att kolla det innan..!? Efter ha kollat med min kunnige far så meddelade jag henne att det är en enfas-spis som hon skall skaffa. Hon sade då att hon hade pratat med de som skulle leverera spisen och att det förmodligen var en trefas-spis vi hade. Förvirringen var total. Eftersom jag inte var hemma då så ringde hon en f.d. granne till henne som bor i vårat hus men tre våningar upp och bad honom kolla om vi hade enfas eller trefas. Han meddelade henne att han har enfas och det är enfas i hela huset som standard. Tanten har då redan beställt en trefas-spis vilket hon då blir tvungen att avbeställa eftersom det är en enfas vi ska ha (som jag sade till henne från början). Så tisdagen kom och gick utan spis, som väntat. Så nu är det onsdag och snart har ännu en vecka passerat.
Ännu en vecka utan en fungerande spis.
Nu ska jag lugna ner mitt uppjagade jag med en kall Cola Light och lite musik i form av Rolling Stones och The Killers.
Keep on shinin'!
/NX


Kommentarer
Postat av: Lash

Fixarn!

2009-05-15 @ 13:38:57
URL: http://grubbelsmurf.blogg.se/
Postat av: loxi

Bra du =) Hoppas spisen kommer snart då..

2009-05-15 @ 23:18:05
Postat av: Martin

Fan att jag jobbar under hela yran helgen!!!

Men det kommer väl mer år :D

2009-05-18 @ 11:58:01
URL: http://drymartini86.blogg.se/
Postat av: Ullis

dags för uppdatering anders....NU!! :)

vet ju att ni fått en ny spis nu...skriv om den, ha ha

2009-05-28 @ 17:11:14
URL: http://ull.blogg.se/
Postat av: valbo-britta

händig kille! ... med bra musiksmak ^^

2009-06-02 @ 21:45:05
URL: http://marylin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback