Nobody said it was easy...

...but no one said it would be this hard.

I morgon ska jag på visning på en lägenhet som jag anmält intresse på. Förstahandskontrakt står på spel. Må det gå vägen. Då är ens bostad iallafall tryggad framöver. En liten sten lättare.
Jag var på jobbintervju i dag också på If, där Martin jobbar. Martin har tipsat sina chefer om mig, så jag skickade in mina ansökningshandlingar. Efter ett telefonsamtal fick jag tid för en intervju, där jag var i dag. Han skulle återkomma inom en vecka och säga om jag såg vidare för en andra intervju. Hoppas.

Jag fick ett nummer av min jobbcoach till personalchefen på DSB First förra veckan. Hon hade hört att de hade en praktikplats över som senare leder till timanställning. Jag ringde upp honom och hade en lite kortare telefonintervju. Han bad mig skicka in ett personligt brev, vilket jag också gjorde så fort jag kom hem. Han ringde upp mig igen och sade att han hade ringt till Green Cargo och pratat med killen som jag hade som handledare under min praktik för ett år sedan. Han lade även till att "tyvärr gav han inte så bra referenser" så han blev tvungen att avböja min anställning.
Efter ha smält nederlaget skickade jag iväg ett mail till chefen och undrade vad handledaren hade sagt egentligen. Han svarade då att det var inget om att jag var en trafikfara eller liknande. Han svarade att han tyckte helt enkelt att jag verkade en aningen ointresserad.

Ointresserad!?

Men vafan då ointresserad!? Visst, jag kanske inte satt och pladdrade hål i huvudet på handledaren, men jag är delvis en ganska tystlåten person och delvis är jag ganska ny bakom spakarna. Är det något jag vill hålla fokus på så är det på tågkörningen, signaler och tavlor, inte sitta och kallprata.
Jag ansökte till lokförarutbildningen. Åkte buss till Umeå två gånger för uttagningsprov. Åkte till Ånge för läkarundersökning. Sade upp min lägenhet. Sade upp mig från jobbet. Flyttade från Östersund, vänner och familj för att bo i Vännäs. Bodde där i nio månader innan jag tog examen med högsta betyg. Flyttade ner till Göteborg för att jobba som lokförare, men inga jobb fanns. När ett jobb äntligen dyker upp, nä då är jag OINTRESSERAD!?
Har försökt få tag på killen igen, men han ger mig "the silent treatment".
Dags för bättring.
/NX


Kommentarer
Postat av: Ullis

Ring dem igen och fortsätt visa att du är intresserad... och kanske förklara att du är lite tystlåten. Du kan alltid be den där snubben ringa mig, för jag vet banne mig att du inte är ointresserad!!

2009-11-19 @ 09:58:48
Postat av: Anonym

tycker du bör ringa till din handledare och ifrågasätta hans uttalande om dig. Och kanske be handledaren ringa upp företaget åt dig. /elin

2009-11-20 @ 23:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback