The Story

Hmm...måste läsa igenom mitt förra inlägg för att veta vad jag kan fylla ut detta inlägg med. Vad har hänt sedan senast?
Min ex-rumskompis och bästa vän Martin skaffade sig en katt i tron om att hans tidigare genomförda pricktest gällande allergi mot katt var fullt legitimt, för att genom "the hard way" få erfara hur det är att bli riktigt allergisk mot katt. Först efter besök på akutmottagningen och blodprov genomförts blev det slutligen konstaterat att allergisk mot katter var han, så det sjunger om det. Men han hade en 13 veckor gammal kattunge lekandes i lägenheten.
Vad göra med den? Jo, lyckligtvis så hade Martin en ex-rumskompis som ville ha en katt. Sagt och gjort så blev jag inom kort kattägare och sover numer aldrig själv i sängen längre.
För två-tre veckor sedan sade min dator adjö och ville inte starta igen. Först gav den mig en bluescreen. Sedan gav den mig en ovilja att starta längre än till hårddiskarna. Sen gav den mig ingenting. Inte ens bild. Bara att packa ner datorn och skicka den på reparation. En vecka senare kom den tillbaka med en lapp om att grafikkortet har blivit utbytt...igen. Jag skickade den på reparation i februari på grund av felande grafikkort.
Kan de inte bara sätta in ett grafikkort som fungerar längre än ett halvår? Anywho...jag har iallafall ännu inte blivit fakturerad på ett nytt grafikkort, så jag antar att det blev någon garanti på förra grafikkortet de satte in. Jag som krånglade röven av mig med hemförsäkring och papper som skulle skickas hit och dit, åsså går det på garantin...
Jag tog för en och en halv vecka sedan min flickvän i handen och gick på tåget till stockholm för att tillbringa en weekend i sveriges rikes huvudstad. Vi bodde på ett fyrstjärnigt hotell på Östermalm, åt ute på restaurang och var på Titanic-utställningen vid Vasamuseet. På söndagen var jag och kollade på en orkester som spelade lite musik i Globen.
Armstrong, Dirnt och Cool skickade iväg hitlåt efter hitlåt i 2h och 15 min innan Good Riddance spelades på akustisk gitarr och applåderna dånade. Sedan gick alla hem i regnet.
I had the time of my life.
Fick nyligen veta att mitt kontrakt för lägenheten jag bor i inte kommer förlängas. Jag har fram till jul på mig att hitta annat boende innan lägenhetsnycklarna hamnar i händerna på lägenhetsägaren. Tungt.
Och inget jobb har man heller plus att man är kattägare. Inte det lättaste att få tag i en lägenhet i Göteborg på två månader med de förutsättningarna. Kan oturen vända någon gång?
Var på en intervju för en biltvättsfirma i måndags. Har jag tur så får jag praktik i 2-3 veckor där följt av anställning. Visseligen bara extra, men får man många timmar kan man få ihop en slant ändå. Det bör inte vara så svårt att få ihop mer än socialtjänstens existensminimum på 5000:-. På den summan ska man klara hyran på 2110:- plus mat och alla räkningar.
Och bara för att skyffla på lite mer skit i dynghögen så slutar mitt internet att fungera vid månadsskiftet, då Martins abonnemang har sagts upp. Så jag måste teckna ett eget abonnemang. Kruxet är att jag bara kommer bo här i max två månader till.
Hmm...nu slutade mitt internet att fungera. Måste gå och kolla om katten har lekt så sladden till internetmodemet hoppade ur. Inte första gången.
Gött mos!
/NX



Kommentarer
Postat av: Martin

Det kommer att bli bättre inom kort!!!

2009-10-22 @ 10:12:33
URL: http://drymartini86.blogg.se/
Postat av: loxi

Hoppas det löser sig med lägenhet o allt. Tänker på dig! Kram!

2009-10-22 @ 11:39:29
Postat av: Erik

"ah fitta" var det första jag tänkte när jag såg bluescreen-bilden men det ordnade ju sig lyckligtvis!



Grymt med Sthlm! En skön avstickare från den gråa vardagen kan jag tänka mig. Ska för egen del bli kul att lämna Jönköping för Göteborg en helg. Snart är jag där!

2009-10-23 @ 00:14:07
URL: http://grubbelsmurf.blogg.se/
Postat av: Erik igen

Vet inte vad Martin kan tänkas hitta på. Vad det än blir så ska det bli kul att träffa er

2009-10-24 @ 02:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback