There will be cake

Jag har nog fått till det ganska okej här i lägenheten ändå. Fast i söndags kom Martin förbi och hämtade sin säng och vips så blev rummet (jag har bara ett) väldigt tomt. Jag flyttade sängen som jag har dit hans säng stod innan.
Blev inte samma sak. Förmodligen har det någonting att göra med att min säng bara är 90 cm bred (max) och hans var 120 cm.
Men jag ska inte ha någon säng där överhuvudtaget. Dels för att alla kablar jag hade tryckt in under sängen där den stod från början kom fram när jag flyttade sängen och dels för att jag ska ha en soffa där. (För det har man ju råd med som arbetslös...!)
Mitt rum har formen som en missbildad pentagon, så den är inte speciellt lättmöblerad. Så fram tills att jag får tag på en soffa så kommer alla mina möbler (4 st) stå i nästan samma hörn. Sängen inne i hörnet, datorbordet bredvid sängen, tvn en meter till vänster om datorbordet och byrån en meter till vänster om tvn. Allt mot en och samma vägg. Så om det är någon dansklass som behöver golv att dansa på så har jag stoooooor golvyta att hyra ut under tiden.
Handlade en rakapparat på Clas Ohlson i dag, när jag ändå var där och köpte en magnetlist till köket. Apparaten var billig, och med all anledning. Allt var i plast, förutom själva skäggkapardelen, vilket de mer än gärna tryckte upp över förpackningen med texten "Titanium coated blades". Till själva apparaten medföljde det tre olika trimmers plus två extra munstycken för varierad längd av håret man ska klippa.
Efter ha valt den trimmer som rakar kortast samt i 5-10 minuter och dragit den där brummande tingesten fram och tillbaka över kinder och haka och som fungerade mer som en epilator än en rakapparat och inte gav något direkt märkbart resultat, så gav jag upp och har bestämt mig för att den suger.
Tur den var billig. Ska köpa mig en bättre apparat nästa gång.
Ooh...nu är det bara lite mer än en vecka kvar innan jag tar min A, lägger om växlarna och ställer in siktet på Stockholm. Under nästa helg ska det avverkas besök på restaurang samt en Titanic-utställning.
Ja, jag ska se en orkester också. Inte glömma. Bäst att skriva upp.
Nu blire lir och sen säng. Morgondagen bjuder på möte på AF, tvätt och städ.
Wiie.

/NX



Kommentarer
Postat av: Martin

ja just..hoppas du får skoj nästa helg

2009-10-01 @ 22:54:10
URL: http://drymartini86.blogg.se/
Postat av: Aida

kommer du hit nåt till jul?? miss u duude!

2009-10-05 @ 14:15:53
URL: http://aidat.blogg.se/
Postat av: Aida

Ja han kommer upp den 19 december har jag för mig, kolla med honom så ni är här samtidigt, vore roligt!!

2009-10-06 @ 01:46:02
URL: http://aidat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback