Morning glory

Ännu en dag på slottet. Uppstigning 06:15 för dusch och frukost framför morgontvn innan man går ner till Eketrägatan för att ta första bästa spårvagn in mot stan. Byter i Brunnsparken till ettans spårvagn mot Östra Sjukhuset och går av vid Tingvallsvägen, näst sista hållplatsen. Följer en gångväg runt en skola full med skrikande snorungar innan jag viker av och går genom en tunnel. Sedan uppför en trappa innan jag korsar gångbron över E20.
Ner på andra sidan och vandrar 150 meter längst vägen som går bredvid järnvägen som vi kallar för västra stambanan. Knappar in min portkod vid det första huset jag träffar på innan jag stiger in. På dörrmattan står det "Green Cargo" med stora bokstäver.
Här jobbar jag.

Än så länge har jag bara haft lite teori och repetition eftersom jag kände att mina kunskaper är lite ringrostiga efter ha legat i dvala i 1,5 år. I dag letade jag även reda på lite arbetskläder jag kunde låna eftersom mina kläder jag beställt ännu inte har kommit. Till min förvåning så märkte jag att den storleken på byxorna som jag har beställt är alldeles för små mot vad jag egentligen har. När jag beställde byxorna gick jag på storleken på mina jeans och drog till med storlek 52. Jag trodde jag hade storlek 48 på mina jeans men ack vad jag bedrog mig. När jag prövade en annan gubbes byxor i storlek 52 så var det en bra bit kvar innan jag skulle ha möjlighet att knäppa dom.
Så fort jag träffar på chefen så får jag säga till honom att han får beställa nya byxor till mig, i storlek 56.

Med detta avslutar jag dagens inlägg.
Ajöken lilla fröken!
/NX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback