Crib no.2

Sitter nu för andra kvällen i min nya lägenhet och tar det lungt. Har i dag flyttstädat ur min förra lägenhet samt monterat saker i min nya. Någon stång för duschdraperi fanns det inte, så jag begav mig till Överskottsbolaget och köpte mig en sådan vilket jag satte upp när jag kom hem. Upp med nya duschdraperiet som jag fick i julklapp av min Anna. En stort svart dödskalle på vit bakgrund. Matchar min badrumsmatta som är en vit dödskalle på svart bakgrund =). Handdukarna går även de i samma tema. Är riktigt nöjd med badrummet.

I köket (kokvrå) har jag skruvat ner en sak och lagt upp andra saker. Diskstället är på plats. Likaså skafferiet (makaroner, ris, krossade tomater) och besticklådan. I morgon blir det diskning av alla tallrikar och glas, samt montering av köksbord. Eller ja, själva monteringen gjorde jag i kväll. NORBO från Ikea som passar utmärkt till min lilla kokvrå. Till min förvåning så följde inte allting med för att montera bordet. Bordet ska skruvas fast i väggen, men några sådana skruvar följde inte med. Förmodligen för att Ikea inte vet i vilken typ av vägg man vill skriva fast den i. Gips, betong eller trä. I mitt fall är det betong, så i morgon beger jag mig inåt till civilisationen igen och köper mig en skuv och plugg, så man slipper sitta i sängen och äta.

Svärfar har varit så snäll och sponsra mig med både en skön tvåsitssoffa och en frys. I lägenheten finns det bara en liten kyl, med ett frysfack. Jag tvivlar på att man i kylen kan ha en vanlig 1,5 liters plasflaska, varken stående eller liggande. I dag köpte vi ett påse frysta kycklingklubbor och en liten påse pommes frites. De gick nätt och jämnt in båda två, så nu är min "frys" full. Tyvärr måste jag vänta tills det tinar upp lite mer här på västkusten innan leverans av dessa då svärfar endast har sommardäck på sin släpvagn. Men det är ju västkusten, så det bör inte ta allt för många veckor.

När soffan och frysen har anlänt blir min lägenhet klar, förutom några småsaker. Frysen hamnar nog i hallen, under min framtida hallspegel. Soffan hamnar mot en vägg, följt av mitt soffbord som står omonterat och tvn framför bordet. Sängen åker in i sovalkoven, istället för rummet som det gör nu. Datorbordet upp mot andra väggen. Upp med en tavla eller två, lite lampor och växter. Voila!

Nu blir det lite The Saboteur innan jag lägger mig på luftmadrassen och inväntar onsdag. Sängen är upptagen av min kärlek Anna och min andra kärlek med svans och fyra ben.
Bilder kommer upp så snart alla möbler har anlänt.

Farewell!
/NX

Kommentarer
Postat av: McLedin

Kul för dig! Är ju hur kul som helst att dona när man har flyttat! :)



Ska dock kanske läsa när jag är mer pigg. Jag läste "Frysen hamnar nog i ballen" fniss

2010-01-06 @ 16:46:34
URL: http://grubbelsmurf.blogg.se/
Postat av: L

Känns som du trivs kära vän, det glädjer mig massor. :) Hoppas verkligen på att du får ett jobb nu snart också..

Tänker på dig massor.

Stor kram!

2010-01-09 @ 23:43:58
URL: http://zyster.blogg.se/
Postat av: Martin

Stena line sökte folk igen såg jag..så söka kan man ju alltid ;)

2010-01-15 @ 13:20:25
URL: http://drymartini86.blogg.se/
Postat av: Martin

Nu är det nog dags för en uppdatering!

2010-01-22 @ 17:37:18
URL: http://drymartini86.blogg.se/
Postat av: loxi

meen uppdatera nån gång då!

2010-02-10 @ 11:21:00
Postat av: Nina

Flyttstädning!!!!!

Urk, hatar flyttstädning!!! Höll på med min städning i över en vecka.

/Nina

2011-10-03 @ 00:32:22
URL: http://www.hittaflyttstadning.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback