Solsken

Med vana steg klev jag in genom köpcentret Storkens dörrar här i Alingsås och riktade in mig mot Yammy Sushi.
Går fram till kassapersonalen, drar andan och öppnar munnen för att yttra min beställning.
- "Hej! Jag tar en.."
- "Det vanliga?"
- "Ja, precis", svarade jag.
"Det vanliga" i det här fallet är en 12-bitars sushi utan vit fisk och utan tonfisk. Istället tar jag tre avocadobitar och en extra lax. Ingen Miso-soppa men däremot en extra burk soja. Och detta kan hon utantill.
Det märks att man har varit här ett par gånger.

Letade tidigare i dag efter motivationen att träna. Hittade den inte men gick dit ändå. En timme på en crosstrainer, 5 minuter i hantel-hörnan och ytterligare 5 minuter i duschen resulterade att magen skrek tom. Köpte min sushi, promenerade hem och packade upp denna kalla läckerhet. Slog igång lite musik medans jag blandade ihop min wasabi och sojaröra innan jag till slog ner mig framför datorn med en kall pepsi. Ave Maria av Sarah Brightman spelades och jag kände mig helt plötsligt lite äckligt snobb.
Bytte genast till en ful mys-tröja, drog av mig byxorna och satte mig igen iförd endast t-shirt och kalsonger. Bytte låt till lite techno-trance-dunkadunka.
Mycket bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback