"En påse skridskor...!"

Jag kom hem från en helg full av skoj-skoj i Linköping i måndags morse. Har tyvärr inga bilder just nu att lägga upp, eftersom jag sitter vid fel dator, men jag lägger upp dessa inom en snar framtid. I promise! Vi gjorde inte så hemskt mycket där nere. Sov, vaknade, åt frukost, spelade lite xbox och sedan började på sin första Sofiero. Tre-fyra timmar senare så spelade vi kort, M.I.G., lyssnade på musik, eller körde sönder bilar i Flatout. Hur roligt som helst. Och charader! Har aldrig spelat det förut, men efter ett par burkar så är det bland det roligaste sällskapsspelen jag spelat. Fick en hel del beröm för mina kroppsliga förklaringar till "bastu" och "igloo". När jag försökte göra "hängbukssvin" så var det ingen som kunde. Pff.. =P
Sista kvällen skulle vi cykla in till stan igen, för jag hade glömt mitt leg så vi kom inte in någonstans. Tror det tog längre att cykla in till stan än att gå tillbaka. Men så mycket tror jag inte jag har skrattat på väldigt länge. Vi tappade kedjan 4-5 gånger och cyklade omkull och tappade kedjan igen. Roligt roligt!
Men nu byter vi ämne. Har fått en kallelse till uttagningen för utbildningen i Vännäs. Den är på tisdag nästa vecka klockan 10.00. Och det går ingen buss eller tåg härifrån i rätt tid så jag kommer dit innan klockan 10, så jag får åka dit kvällen innan och sova över, göra provet och sen åka hem igen på kvällen. Är lite nervös, men det ska väl gå bra. Det stod med fet och understruken text att man ska vara utvilad. Så man får väl lägga sig när man kommer dit, vid 21 någonting. Vet förresten inte ens hur jag ska åka dit. Tåg? Buss?
Det är steg 1 som jag ska göra. Det var ett så kallad "papper-och-penna" prov och den började klockan 10.00 och slutade vid 16.00, med rast för lunch. Man får veta på plats om man kommer vidare
till steg 2. Den är i Umeå vecka 2 eller 3, något sådant. Det är liknande ett IQ-test på datorn som man ska göra under ledning av en psykolog. Kommer man vidare därifrån så blir det sista steget, steg 3 som innebär att man ska sitta och prata en halvtimme med en psykolog, kontroll av syn och hörsel, samt en fullständig hälsokontroll inklusive drogtest, som man får betala ur egen ficka. 2500:-. Hur dom hade tänkt att man ska ha råd med det har jag ingen aning. Men det känns ganska långt borta, så jag oroar mig inte så mycket för det just nu.
Men man måste ju försöka iallafall. Jag har inte så mycket förlora, men en hel del att vinna.
Snart är julen här, och man jobbar ganska mycket veckan innan jul. Är ledig dagen innan jul och på själva julafton, men jobbar på juldagen. Hoppas det är lite julstämning när man kommer dit. Tycker vi borde ha lite julmusik i högtalarna, istället för RixFM. Inte lika mycket juligt. Man får väl göra en playlist med ganska många låtar annars finns nog risken att man lessnar ganska snabbt. Men är det jul så är det!
Åker till stockholm över nyår. Biljetterna är betällda och ligger här hemma, dock ännu inte betalda. Gick på 1000:- så det får hamna på nästa lön. Undrar om man får julbonus? Ooo...ne, det tror jag knappast, men man kan ju alltid hoppas =) Min bil är fortfarande inte min. Har inte fått papperna än, och bilen är begravd under ett tjockt snötäcke.
Tror jag börjar bli sjuk igen. Fick ganska ont i halsen i går. Hoppas det inte är halsfluss igen. Då känns det som man har ett stort skärsår i halsen och det går knappt att svälja. Får se hur det känns i morgon.
Orkar inte skriva någe mera nu. Jag lägger upp lite bilder lite senare.
Auf wiedersehen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback