Shadow of the day

Ja, då var det dags igen. Trodde inte det skulle ta sådan lång tid innan det blev ett nytt inlägg, men det blev det.
Lite har det väl hänt ändå, tror jag. I går kom första snön (enligt mig). Det har snöat en gång tidigare, i september, men då sov jag och när jag hade vaknat så var snön borta. Men i går kom den på riktigt. I sidled dessutom.
Men den tinar nog snart bort. Förra året kom första snön ungefär samma tidpunkt som i år, fast i mycket större mängder. Då såg det ut som det var mitten på januari, typ. Men likförbannat så tinade det bort.
Firade ju jul i hultsfred det året. Inte en jävla snöflinga på hela backen. Gräset var grönt. Kul jul...
Jobbade på McDonalds @ Lillänge i förrgår. Gillar inte att jobba där. Det gör ingen annan från stortorget heller.
Tiden var 15:00 - 00:30 och mellan 15:00 - 18:00 så var det Lillängepersonal kvar. De skulle ha personalfest eller någe sådant. Jag stod i kök tillsammans med Erik L och det var full rulle fram till 20:00. Sen vid 20:15 fick jag äntligen min rast. Hela 45 minuter! Woo.... Sist jag jobbade där så fick jag också för lite rast någon timme för sent.
Men men, jag lever än.
Eftersom vi jobbade åt dom när de hade personalfest så jobbar som åt oss när vi ska ha det, nu på onsdag.
Fast det blir inte direkt någon fest, vi ska bara till Boda Borg och ha personalmöte, och sedan vara på själva Boda Borg. Det blir nog kul det också.
Har äntligen fått mina papper som jag ansökte om från Liljaskolans lokförarutbildning i Vännäs. Sista ansökningsdagen är 15:e November. Kursen startar då i April. Isf så blir det ett år i ett litet studentrum i Vännäs, men sedan blir det lokförarjobb och ingångslön på ca 20 000. En fördubbling av min nuvarande pisslön, som det aldrig blir någonting kvar av. Kan vara värt det. What to do, what to do...
Har även hittat en ny mobiltelefon jag vill ha. Min K800i som jag har nu fungerar ju knappt. Spel går inte ens att öppna. Likaså Program. MSN har även det slutat fungera. Ne, jag vill byta upp mig. Till en sprillans ny Sony Ericsson W960i. 8Gb i minne, så någon mp3-spelare behövs inte. Det vanliga som e på en modern telefon ingår ju såklart. Tror det var trådlöst stereoheadset, WLAN, samt att det är en touchscreen. Hur cool som helst. Och dyr.
Går nog loss på 5000:- Men men, den dagen den sorgen.
Ansökte om ICA kort någon gång i februari. Man fick ett tillfälligt kort så länge, och det riktiga skulle komma inom 4 veckor. Efter 7 månader ringde jag och frågade vart fan mitt kort tagit vägen. Jag skulle få en ny ansökningslapp, där jag skulle fylla i mitt namn och adress, samt skriva mitt nuvarande kortnummer. And so i did och nu väntar jag på mitt riktiga ICA kort. Yeah...fan va status...=P
Laddade ner Linkin Parks senaste album för ett tag sedan, Minutes to midnight. Skickade in hela albumet, tillsammans med massa annan junk in på mp3 spelaren. Lyssnade på den i ett par veckor, sedan fes min dator ihop. Fick formatera om hddn. Sedan kom jag på att jag ville lyssna på en speciell låt från just det albumet. Laddade ner det igen via DC och till min förvåning så fick jag ner 12 andra helt nya låtar, som tydligen var de låtar som är på albumet. Men vilka var då låtarna som jag laddade ner från början isf? Eftersom låtarna från albumet jag laddade ner första gången skiljer sig helt från det albumet som jag laddade ner andra gången. Men det stod att båda albumen var Linkin Park - Minutes to midnight (2007). Aja, whatever. Dom är bra iaf.
Glodde på lite film i går. Det var ganska längesedan vi (jag o Linnéa) såg någon film tillsammans.
I går blev det 1408, till att börja med. Jävla konstig film faktiskt. Lite läskig men ganska mycket psyco-konstig, om du fattar. Sedan glodde vi på Spider Man 3. Helt okej film. Lite pang, bom, pussar, blod och tårar.
Nä, nu finns det väl inget mer att skriva. När mina tankar fyllts på till bristningsgränsen, då loggar jag återigen in på blogg.se för att delge er mina funderingar och finurligheter.
Balls out!
/NX

Kommentarer
Postat av: sunniva

fan vad skoj :D ska ja kolla in din superpossitiva blogg vareviga dag ;)

2007-10-15 @ 21:07:20
URL: http://sunniva.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback