The tip of the iceberg

Vecka 17 har inletts nu och det känns som att studierna har börjat dra igång ordentligt och hjärnan får in lite ny information. Det är elsäkerhet hit och tågklarerare dit. Dvärgsignaler och ljudtavlor. Men än så länge så känns det inte så svårt. Det känns faktiskt som det är något som jag skulle kunna jobba med ett bra tag framöver. Fan, Paris Hilton distraherar mig med sin musik...måste byta.
Så!
På torsdag ska vi ha brandövning samt HLR, förmodligen med Liljaskolans räddningstjänst-studenter. När skolan är slut på torsdag åker jag upp till Boden för första gången för att hälsa på min fader. Ska bli skoj.
Nästa vecka blir det lite SÄO (Säkerhetsordningen), som man skulle kunna kalla för lokförarnas bibel. Den är nog minst lika tjock också. Där står det paragrafer och regler om ungefär allt som man bör veta och lite till. Jag hoppas det är roligare än vad det låter.
Blev pittsa i dag till lunch, av modellen "Pan". Ganska gott faktiskt, men skinkan påminde lite väl mycket om kattmat "in reverse", så att säga. Hade lite väl mycket rök-smak. Men det gick ner iallafall.
Fick 11 000 i studiebidrag i går också. Och det var tur för jag hade knappt betalt någon av förra månadens räkningar. Men nu är allting betalt så nu känns det skönt. Dock fick jag en räkning i dag från inkasso, för räkningen hann inte komma in. Så jag måste betala inkassoavgift också på 160:- plus ränta 4:-. Men det går ju att leva med.
Flyger ner till fjollträsk nästa vecka och hälsar på Linnéa. Längesedan jag åkte flyg nånstans, så det blir spännande. Får se om sas-personalen tycker jag ser ut som Al-Quaida. Men jag rakade ju mig i söndags så det bör inte vara några problem.
Funderar på att köpa lite nya t-shirts från shirtstore.se, men vet inte riktigt vilka. Finns så många snygga. Hah...vilket i-lands problem...nä, nu får jag skärpa mig!
Laddade ner ett spel i går också som jag har spelat lite grann av. Crysis. Trodde jag hade världens asbästa dator som kunde spela alla spel på högsta grafik, men så faen heller. Måste köra på "Medium" på alla grafikinställningar och ändå så hackar det lite. Så mycket för en dator för 23 papp...! Aja...Spindelharpan flyter iallafall...
Var en telefonförsäljare som ringde mig i går. Men det första hon sa var att hon inte var nån försäljare. Hon packade på mig en rakhyvel med två blad plus ett par strumpor. Dom betalade frakten, som tur är. Har fått nog av sånt...sånt som ska vara "gratis" men frakten på 40 - 50 spänn måste man tydligen betala. Har satt upp en minneslapp så jag ska ringa och säga upp det så fort jag får sakerna, annars måste jag betala ännu mera pengar. Men gratis är gott. Fast jag har ju redan ungefär 25 hyvlar som jag har samlat på mig på sådana "gratis" hyvlar. Fast i söndags när jag stod o rakade mig så blev jag alldeles rödprickig på ena sidan...jävla skithyvlar! Gilette ska det vara, men den tog Linnéa med sig. Jag får väl köpa en ny.
Meeen...! Varför ska aftonbladet.se vara så krävande för? Så fort jag går in på den så stannar hela datorn upp. Är väl all reklam som är på den sidan. Det är nyheter i mitten men längst upp, längst ner och på sidorna så är det fullt med banners och annat junk. Arslen!
Efter har bråkat med telefonen och försökt lagt in bilder och lyckades till slut så säger jag gonatt till alla er som läser. Sängen ser ensam ut så jag går och gör den sällskap.
Until next time...!


Kommentarer
Postat av: loxi

Haha, nödigt med så många rakhyvlar =b

2008-04-23 @ 22:11:02
Postat av: Erik Ledinarn

Mítt gamla åbäka till dator klarar inte ens Far Cry på medelinställningar :P

2008-05-06 @ 13:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback