Robotboy

Godkväll på er allesammans! Så ni, liksom jag, sitter vid datorn och har inget bättre för er än att kolla på bloggar. Men det är ganska roligt att läsa andras bloggar och om saker som hänt, eller bristen på det. Själv har jag nyligen avslutat en halvtimme med Frets on Fire. För er som undrar så är det Guitar Hero, fast till datorn. För er som inte vet vad Guitar Hero är så finns google till erat förfogande. Istället för gitarr som i Guitar Hero, så spelar man med tangentbordet på Frets on Fire, fast man håller den som en gitarr. Strängarna spelar man på F1 - F5 och Enter är själva plektrumet. Ett av de roligare spelen jag spelat. Man får lite backflashar från när man spelade Quest for Fame, på 90-talet ^^
Försöker få tag på en läkare som jag kan boka tid hos så jag kan göra min läkarundersökning. Men det måste vara "en läkare som gått Järnvägsinspektionens / Järnvägsstyrelsens introduktionsutbildning kring hälsokrav och undersöknng enligt BV-FS 2000:4" som det så vackert heter. Den gubben som varit här i Östersund har försvunnit, så jag blivit hänvisad till Ångehälsan i Ånge (!?) men de hänvisade mig tillbaka till en sjuksköterska (!?) här i Östersund. Får väl ringa tanten i morrn då och höra om hon kan hjälpa mig. Att det ska vara så svårt. Om jag kan gå till en vanlig jävla sjuksköterska kunde jag bara frågat min syster. Strulputtar...
Men men, bara jag blir godkänd på läkarundersökningen, vilket jag är säker på att jag blir, så blir jag garanderad en plats på utbildningen. Jag citerar papperet jag fick: "Grattis till att Du grejade våra krav i urvalet "steg 2" till KY-tågförarutbildning i Vännäs, med kursstart den 14 april 2008. Det enda som nu återstår är en obligatorisk läkarundersökning. Om det inte är några problem vid läkarundersökningen är Du garanterad en ubildningsplats hos oss. Vi kommer att ta in 24 elever till höstens kurs."
Eller ja, kan man ju tycka, men jag tycker inte att April är "höst" direkt. Men de är ganska knasiga där uppe i Umeåtrakten =P *mouahaha* Eller hur, Ullis?
Äntligen har Östersundsbostäder fått tummen ur och till slut installerat en fläktjävel i köket. Det tog bara 2 månader... Men självklart så är det någonting som ska strula. De har monterat upp fläkten, men elektrikern som ska koppla in den har varit sjuk, så fläkten kommer inte att fungera förrän om 2 veckor, något sådant. Stor mening att ha den då...arslen!
Hemtelefonen har jag sagt upp och stängt av nu. Ändå ingen som ringer till mig på den. Bara pappa som ringer en gång varannan månad. Annars är det bara Linnéas mamma och mormor som ringer till Linnéa, och det vill inte jag betala 300 spänn i månaden för. Så nu är det bara mobiltelefon som gäller.
Har beställt den där bärbara datorn jag ville ha, så jag har någon dator uppe i Vännäs. Jag kommer nog åka mellan Vännäs och Stockholm / Östersund en del, och då är det ganska opraktiskt med en stationär dator. Så runt den 20:e kommer den med posten. En Dell XPS m1730. *dreglar*
Men självklart har jag den på avbetalning. Så det blir plus minus noll i kassan, eftersom jag inte längre betalar hemtelefonen så går de pengarna till avbetalning på datorn. Sen när jag flyttar så säger jag upp internet, digital-tvn, hemförsäkring, hyresgästföreningen, elräkning plus tv-licensen. Plus att jag kommer troligtvis att hyra ut lägenheten, så det blir många tusenlappar billigare. Men det är nästan ett måste, eftersom jag kommer leva på CSN i 9 månader. Mina utgifer då blir hyra för rummet, internet, mat, datorn samt mobiltelefon. Men det gäller att se det positiva i det hela. Jag kommer att tjäna igen det senare, när jag får jobb som lokförare.
Snart är det VM i Biathlon (skidskytte) här i Östersund. Så staden kommer nu i dagarna att fyllas av massa tyskar, norskar, greker, skåningar och Eurosport. Hela eventet börjar den 8:e och vi har invigning för våran nya restaurang den 6:e. Om det blir den dagen, vill säga. Det är en vecka kvar till invigning men restaurangen ser bara halvfärdig ut. Men byggarbetarna har vetat hela tiden tills vilket datum allt ska vara klart. Lär väl sluta med att de kommer jobba dygnet runt de sista 2 dagarna...arslen!
Nä, jag ska väl ta och avrunda lite. Måste ju spara mig lite tills nästa inlägg så jag har något att skriva då också.
Ha det bra där ute i cyber!
Balls out!
NX


Kommentarer
Postat av: Ullis

Ja absolut... börjar fundera mer å mer på vars umebor kommer ifrån :D
Förresten, tycker du ska byta stil på din text, svårläst. man blir yr i bollen!

2008-01-31 @ 22:16:33
URL: http://ull.blogg.se
Postat av: Ullis

slutat och slutat, beror väl på hur man ser på det.
Hon är ju nu för tiden sportkommentator till skidskytte tävlingar...sen lär hon ju inte missa vm när det är i östersund. Så jag tänkte nu då hon inte tävlar längre, lär hon kanske gå ut på krogen! :P Hoppas jag träffar henne!!

2008-02-06 @ 00:06:13
Postat av: sunniva

njaa.. jag har som ett tryck över bröstet så det gör jätteont i hjärtat typ varje dag. och det beror på att jag har ångest. delvis därför jag sa upp mig.

2008-02-20 @ 21:06:28
URL: http://sunniva.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback