Rock that beat!

Minusgraderna har kommit tillsammans med snön och man kan inte längre se varken löven eller  lingonen och gympaskorna hamnar på hyllan. Det som en gång var vitt och senare gult har nu blivit vitt och vantarna har tillsammans med mössan och halsduken hamnat längst fram på hatthyllan. Hela helgen har jag tillbringat uppe i Boden (in the shed) hos far. Klassen gjorde studiebesök på driftledningscentralen för tåg i övre Norrland, a.k.a. "Fjärren Boden". Vi blev ledig torsdag, så då passade jag på att stanna kvar där. Kom hem nu i kväll.
I morgon är det måndag, och då ska vi enligt läraren få veta hur det blir med praktikplatserna. Det är fan på tiden. Om 12 dagar flyttar jag härifrån och det vore ju trevligt om man visste vart man hamnade.
Mina förhoppningar låg på Göteborg, men de satte ner foten och sade vänligt men bestämt "NEEEEEJ!!!!!" så då försvann förhoppningarna ganska långt bort. Men läraren sade lite frågandes att med lite tur så fanns det en plats i Halmstad. Då tittade jag på honom och ville egentligen säga "duuuh, jag har ju för fan valt Halmstad som andrahandval!", men istället så sa jag "jag vill vara i Halmstad. Jag har ju sökt dit." Då sade han att då ska väl det gå att ordna. Bäst för han det. Och mig. Jag har inte valt något tredjehandsval.
Fick höra av en klasskamrat att varken Vännäs, Långsele eller Ånge har tänkt anställa någon, så då känns det dumt att ta det som någon slags back-up plan. Där jag har min praktik har jag även tänkt att jobba. Inte Halmstad dock. Får jag praktik i Halmstad så jobbar jag i Göteborg, men det är i stort sett samma sträckor man kör, så.
Men jag skriver i morgon hur det blev. Om det blev "JAAA!" för att jag hamnade i Halmstad, eller ""#@!!¤%%" för att jag inte fick det. Men jag måste hinna hitta boende också. Att dom jämt ska vara ute så jävla sent och fixa dessa praktikplatser. Tror de att det är lätt att hitta ett boende på 13 dagar? Arslen!
Det blir att börja packa ihop mina saker också snart. Fredagen den 28:e November tar jag mitt pick o pack och sticker till Östersund. Stannar där en dag eller max två för att senare sätta mig på ett tåg till.....? Säg det.
För en vecka sedan kom jag tillbaka till Östersund efter att ha varit i Vemdalen och haft roliga 3,5 dagar. Mycket skratt, dans och alkohol. Det var längesedan jag hade så roligt. Lördagen toppade nog det mesta.
Klev upp runt 12-13, som vanligt. Tog någon macka och lite juice till frukost, följt av tre-fyra glas vin och en kall öl i bastun. Stack efter några timmar till after-ski på hotellet och dansade mig svettig till Feejk tillsammans med Martin. Gick efter detta gympapass tillbaka till stugan och småstädade lite och åt lite varmkorv (som vanligt). Efter någon timme trillade det in fem tjejer med McD-veteranen Madde i spetsen. Förfesten höll på i flera timmar och olika människor kom och gick lite nu och då. Minnet är lite svagt på vissa ställen, men jag minns att jag och tre till stod och hoppade i ring samtidigt som vi skrek för full hals till den härliga festdängan "Kung för en dag". Roligaste förfesten jag varit på, tror jag.
Några timmar senare gick jag o Martin ner på hotellet och dansade en och annan foxtrot innan vi avslutade med det "vanliga" dansgolvet. Robbie Williams och "Angels" spelades för fulla muggar och stämningen var total. Den låten hade jag gått och tänkt på under alla dagar vi var där. Några hundra pers stämde in till allsång, likaså Martin och jag. När låten var slut ropade alla "en låt till! en låt till!" och i högtalarna kom "Let me entertain you". Alla skrek av glädje, följt av allsång även på denna låt. När den var slut gick alla bort till jackorna, svettiga och lyckliga (iallafall jag) för att återgå till sina boenden. Jag och Martin vinglade bort till våran stuga skrikandes "and through it aaaaaaaaaaall...." samtidigt som vi försökte ta oss uppför den isiga vägen med våra halkiga skor. Någon tipsade om att vi skulle gå på sidan, där det var grus, men vi mumlade nått om att det inte var nån sport och envisades med att gå där det var som blankast.
När vi väl kommit tillbaka till stugan, blöta och lyckliga så var vi hungriga. Klockan var väl runt halv fyra på morgonen och köttfärssås lät gott. Vi tog upp den stora, frusna 2-kilos förpackningen av köttfärs och hackade loss några väl valda bitar och gjorde oss en riktigt god köttfärssås, med chili i. Någon spaghetti orkade vi inte göra, plus att vi är män. Det är manligt att bara äta kött! =P
När det var sovdags så snodde Tor och Lina min och Martins sängar, och att ligga och skeda med Tor låg inte på min to-do lista för helgen, så vi tog en varsin kudde och lade oss i bastun istället. Det tyckte vi var en bra idé. Men efter ha legat några minuter, och Martin tappat en spritflaska på mig som sedan åkte i golvet, så letade vi nått mjukare. Det slutade med att Martin lade sig under soffbordet, på golvet och jag hamnade sittandes i soffan där jag ganska omgåendes somnade.
Det där var väl en summering av den roligaste kvällen jag varit med om detta året (hittills). Men året är ännu inte slut.. ;)
Nu ska jag packa upp min tandborste och tandkräm och sedan borsta tänderna. Efter det fixar jag en playlist som ska spelas under natten, innan jag lägger mig i min sängkläderslösa säng och inväntar en ny dag, en ny vecka, en ny vinter, och två nya prov som ska avverkas under de närmsta 4 dagarna.
På återseende, och glöm inte vantarna!
Puss på er!
/NX


Kommentarer
Postat av: ullis

det lät ju som ni haft riktigt roligt iaf....

2008-11-17 @ 10:12:44
URL: http://ull.blogg.se/
Postat av: loxi

äntligen uppdatering!

2008-11-17 @ 17:53:29
Postat av: Anonym

lät ju som du haft det väldigt kul den helgen anders. det är kul och höra:) du o martin ni e ju er lik ni envisas o gå på is när ni kan gå säkert på grusgång haha:P

2008-11-19 @ 21:50:38
Postat av: Anonym

lät ju som du haft det väldigt kul den helgen anders. det är kul och höra:) du o martin ni e ju er lik ni envisas o gå på is när ni kan gå säkert på grusgång haha:P

2008-11-19 @ 21:51:19
Postat av: Anonym

lät ju som du haft det väldigt kul den helgen anders. det är kul och höra:) du o martin ni e ju er lik ni envisas o gå på is när ni kan gå säkert på grusgång haha:P

2008-11-19 @ 21:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback