Rocket Man

Klockan är nu ovanligt tidigt för mig att sitta och skriva blogginlägg, men bättre tidigt än sent. Å andra sidan så är jag ändå sen, för det var ändå ganska längesedan jag skrev sist. Det känns så iallafall.
Skoldagen är nu över och helgen har just börjat. I dag har vi inte gjort någonting annat än haft prov. Jajamän...prov i ATC (tågdatorn) och det gick väl rätt okej. Återkommer med det i slutet..
Nu vid midnatt så kommer äntligen mina efterlängtade pengar. Tyvärr så lär de försvinna lika snabbt som dom kom, men några hundralappar bör jag få till övers iallafall. Fick en ovanligt hög mobiltelefonräkning, men vad kan man förvänta sig om man skickar 750 sms =P. Men men, jag får stå mitt kast. Plus att jag ska till Vemdalsforumet i Vemdalen den 6:e November och festa, dansa och ha roligt. Själva inträdesbiljetten kostar 490:- plus lite mat och dryck, men jag ska inte göra av med allt. Jag har ju restskatten på en tusenlapp som ska betalas i slutet på november också. Men det tar vi då. Livet som student är hårt. Och tack vare Siv så överlevde jag den sista helgen också, då mitt bankkonto bara låg på 10:-, så tack Siv!
Nu i eftermiddag ska jag göra nått som jag gör alldeles för sällan. Aldrig faktiskt. Jag ska till ett gym och träna. En klasskamrat frågade om jag skulle med dit och först tackade jag nej. För lat. Men efter hon förklarat vad det fanns för utrustning där, så fick hon mig på andra tankar. Plus att jag skulle behöva träna lite. Så kan jag sticka hem efteråt o duscha o fixa sig, och sedan kan jag njuta av helgen med gott samvete. Inget godis. jag åt godis förrförra helgen, och så finnig jag blev efter den helgen var det längesedan jag var. Så inget godis för mig, jag är söt ändå.
Jag vill fixa håret innan jag åker till Vemdalen också. Gärna klippa det men åtminståne färga det. Jag tycker jag passar bättre i mörkt hår än i ljust, så varför ändra ett vinnande koncept.. =P  Jag hade tänkt att min kära syster skulle hjälpa mig när jag kom ner till Östersund, men hon har tagit sina sjuksköterskekunskaper och stuckit till Norge för att håva in pengarna där, så såvida jag inte vill åka till Oslo för att färga håret så får jag lösa det på annat sätt. Jag har aldrig gjort det själv, så jag vet inte riktigt hur man gör. Eller ja, gör vet jag ju, men jag ser ju inte bak i nacken. Om jag skulle gjort så skulle jag smetat in all färg i hela håret, rört om, väntat i 40 minuter och sedan tvättat ur det. Fast egentligen ska man ju ta i utväxten först, vänta 20 minuter, sedan ta topparna, vänta en kvart till och sedan skölja ut. Vilket i-landsproblem..
Aaah...*sträcker på mig och gäspar* Riktigt trött blev jag nu. Men jag ska ju iväg om 1,5 timme och träna. Hoppas jag får skjuts förresten. Blir så långt att gå annars. *lat*
Det blir inte Östersund jag kommer hamna på min praktik iallafall. Förutom SJ (som inte tar emot KY-elever) så är det bara Inlandsbanan som kör där, och de kör i stort sett bara pendeltrafik, och inte under vinterhalvåret. Men jag skickade ändå ett mail till dom och frågade om de har tänkt att anställa någon inom den närmsta tiden. Fick man något svar då? Nääää. Men kom inte till mig sen när ni går i konkurs för ni inte har några förare och gnäll! Så istället för hemstaden så blir det bortastaden. En vilsen norrlänning på västkusten, närmare bestämt Göteborg. Eller Halmstad. Får jag inte praktik i Göteborg så får jag nog i Halmstad, men jag kommer förmodligen jobba i Göteborg efter praktikens slut. Lite tråkigt kanske, men finns det inte jobb så är det bara att flytta. Men det kommer säkert gå bra. Problemet är ju att hitta boende. Men som jag säger till det mesta...det löser sig nog.
På måndag blir det till att säga upp rummet också. Och internet. Fast internet har jag redan betalat för hela december, men för att slippa få fler räkningar. Jag hoppas jag inte är bunden, men det minns jag ingenting över att jag är. Vore trist i så fall. Att man bor här i 6 månader bara, men måste betala internet för ett helt år.
I morgon hade jag tänkt åka till till Umeå och köpa lite nya linser. Jag har ett par kvar, och dom tänkte jag ha i morgon när jag åker in. Plus att jag kan ju fråga vad det skulle kosta att laga mina glasögon som har gått sönder. Jag vaknade ju en morgon och satte på mig glasögonen, men när jag gjorde det så lossnade ena skalmen och landade i sängen. Jag inspekterade bågarna noga och det var ingen skruv eller något som hade lossnat. Den hade bara släppt från sitt fäste, liksom. Efter ha limmat fast den två gånger så kan jag iallafall ha glasögonen på mig, men på den vänstra sidan så "bär" örat ingenting eftersom skalmen är så lös, så allt trycker på det högra örat. Lite obekvämt och irriterande. Plus att dom sitter snett. Men att skaffa nya bågar är ju inte det billigaste, och speciellt inte när bågarna var så dyra. Plus att jag vill ha tunnare glas. Kanske lika bra att köpa både nya bågar och nya glas...? Men som en fattig student så kan jag ju bara drömma om det. Sånt går på flera tusen. Bara bågarna kostade 1800:- tror jag, plus glas. Totalt runt...5000:-
Bara jag får jobb så fixar sig allt så småningom. Jag känner det på mig...
Nu ska jag byta låt i min playlist, leta reda på träningskläder och göra mig klar.
Jaa, angående hur det gick på provet....
NX



"Do you ever feel like breaking down?
Do you ever feel out of place?
Like somehow you just don't belong
And no one understands you
Do you ever wanna runaway?
Do you lock yourself in your room?
With the radio on turned up so loud
That no one hears you screaming
No you don't know what it's like
When nothing feels all right
You don't know what it's like
To be like me
"

Kommentarer
Postat av: Martin

Härligt prov där!!!

2008-10-23 @ 13:04:16
URL: http://drymartini86.blogg.se/
Postat av: loxi

Jag sa ju att du skulle få alla rätt! Tråkigt du hamnar där nere :/ Men du får väl komma o hälsa på. Duktig du är som tränar.. skulle jag med behöva.

2008-10-23 @ 18:33:30
Postat av: Anonym

Att färga håret är inga problem, det är bara tänka att det är schampo och undvika att smeta ut de i pannan å låta de rinna ner i ögonen.. :P

Du är grym hörru! Kommer klara denna utbildning underbart bra! Grattis igen. =)

Många kramar!

2008-10-24 @ 11:27:03
URL: http://zyster.blogg.se/
Postat av: Erik

Snyggt avslut med provet där! :) Och Göteborg är en grym stad! Halmstad har jag dock ingen större koll på :P

2008-10-24 @ 18:01:35
URL: http://grubbelsmurf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback