No one knows

Sitter här i mörkret med lugn musik i hörlurarna, rullgardinen nerdragen, tvätten i torktumlaren och huvudet fyllt med tankar. Bra. Dåliga. Underbara. Men mest på minussidan, tyvärr. Vet inte varför, men det är väl en sån dag antar jag.
Framtiden känns väldigt oviss just nu. Vet inte vad jag kommer göra om ett halvår. Med lite tur så jobbar jag. Med ännu mer tur så trivs jag. Men jag vet inte ens vart jag kommer bo. Har jag jävligt mycket tur så får jag jobb i hemstaden Östersund, men det är inte säkert. Får jag inte det så känner jag att jag lika gärna börja om på nytt. Ny stad. Nytt jobb. Nytt liv.
Har jag tur så får jag min bästa vän Martin med mig. Annars blir det lite som innan. Ensamt, tomt och tråkigt. Visst, jag har jobb, lägenhet (förhoppningsvis), blomkrukor, gardiner, snygga möbler och en bra inkomst, men hur kul är det när man inte får dela det med någon eller uppleva saker tillsammans.
"Bättre äta gröt tillsammans än fläskfilé ensam."
Har skickat ett mail till Green Cargo och frågat vart de behöver lokförare. Det sägs att arbetsmarknaden skriker efter lokförare. Även kursanordnarna har sagt det. Och arbetsförmedlingen. Då vill jag fan se att det är så också. Jag vill fan se att jag ska kunna ha 5-10 olika ställen jag kan välja att jobba på om jag bara vill.
Första praktiken är slut. 8 veckor skolbänksnötande återstår innan jag börjar min 9 veckor långa praktik. Förmodligen blir den praktiken samma ställe jag kommer jobba på. Det är 2 månader tills dess. Om man bara visste vart man skulle hamna så kunde man börja kolla på lägenheter och liknande. Det går ju inte att komma till en hyresvärd och säga "Hej, jag ska börja jobba nästa vecka och måste ha en lägenhet!"
Denna skolvecka ser lite annorlunda ut än vad de vanligtvis brukar. Den här veckan börjar vi i morgon (onsdag) kl 12 och slutar fredag kl 16. Annars brukar vi börja måndagar kl 12 och sluta torsdag kl 15. Sedan kommer ännu en helg utan någonting att göra. Om det inte är riktigt pissväder som det varit den här helgen så kanske man kan gå ut och ta lite kort eller något.
Det känns som man är i en rejäl uppförsbacke nu. Hade den inte varit så lång så hade man kanske sett när den slutar, men inte då. Då kunde man iallafall kanske se framåt lite lättare och försöka se lite ljusare på tillvaron. Det känns ibland som det går åt helvete för mig, men bra för alla andra. I am sick of it!
Ska se om jag hittar några bilder eller videos att lägga upp, annars skiter jag i det, drar täcket över huvudet och väntar på onsdag.
NX


 


"In the arms of an angel
Fly away from here
From this dark cold hotel room
And the endlessness that you fear
You are pulled from the wreckage
Of your silent reverie
You’re in the arms of the angel
May you find some comfort there"

Kommentarer
Postat av: loxi

Jaa hoppas du får jobb här i stan. Vad heter låtarna?

2008-10-08 @ 10:22:53
Postat av: Martin

Hoppas du får jobb i stan vännen :D

Saknar dig!

2008-10-08 @ 21:44:57
URL: http://drymartini86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback