Arkham

Min sambo Martin har lämnat mig. Packat sina väskor och flyttat ut ur denna håla till lägenhet och flyttat in i en mycket finare lägenhet tillsammans med sin Sandra. Han flyttade i söndags.
Hela denna vecka går alltså ut på att städa och inreda.
I går stod badrummet på menyn och i dag fick köket sig en omgång. Jag köpte mig ett lite starkare rengöringsmedel som jag gav mig på fogarna i badrumskaklet med som är bruna av mögel och diverse föroreningar.
När jag klev upp i morse gick jag in i badrummet för att se hur det slutgiltiga resultatet blev, när fogarna har torkat. Till min förvåning så var fogarna i halva badrummet mörka medans den andra halvan var ljus.
Det visade sig att de fogarna som var mörka var blöta, trots en hel natts torkning. Det tog inte många sekunder innan jag insåg att det är någonting i badrummet som läcker och rinner ut över golvet.
Efter jag tagit på mig Sherlock Holmes-hatten och puffat i pipan fann jag att silikontätningen mellan golvet och toaletten hade släppt och det var därifrån vattnet kom. Avloppsvatten från toaletten. Myyyyysigt. Jag prövade mig på en provisorisk tätning med lite lim som jag hittade i ett skåp men tyvärr utan något positivt resultat. Så jag får tyvärr bege mig till andra ändan av staden för att köpa mig en tub silikon som jag ska spruta ut över golvet.
Blir så less på den här lägenheten.
Ett jävla fuskbygge alltihop. Golvlisterna i vardagsrummet sitter inte ens fast. I allmänhet dålig ventilation och i badrummet är silikonfogarna i själva duschutrymmet så dåligt gjorda att de är snart mer svart än vit på grund av allt mögel. Har prövat att skrubba men det är lönlöst. Men men, jag ska väl inte bo här för evigt.
Jag begav mig för någon vecka sedan eller två till norrland ännu en gång. Men denna gången var det inte för nöje, som sist, utan för att äntligen komplettera och därmed fullända min lokförarutbildning. Så kom igen tågföretag, bring it on!
Jag fyller på mitt colaglas, lyssnar på lite chillar-musik och tar mig en dusch.
Ståendes i avloppsvatten.
/NX

Kommentarer
Postat av: Martin

vad dramatiskt det låter..lämnat och lämnat, jag har inte gjort slut direkt ;) Sen vet du att du jätte gärna får komma hit och hälsa på hur mycket du vill :) jag har kaffe, fika och en tv vi kan chilla framför ;)

2009-09-16 @ 08:59:06
URL: http://drymartini86.blogg.se/
Postat av: Aida

duuuuude vad jobbigt, du ska ju inte, absolut INTE behöva betala för att reparera den där lägenheten!! Du borde ringa till din hyresvärd och klaga på allting som borde fixas, du kan göra det till ditt tillfälliga jobb medan du väntar på lokförarjobb. Va en jävla pain in the ass på henne, fan!! You can do it!!!

2009-09-17 @ 00:39:20
URL: http://aidat.blogg.se/
Postat av: Erik

Varför har Zlatan en krokig näsa?



Nån har slått han!



(tänkte det skulle lätta stämningen men en crap story)

2009-09-17 @ 00:42:34
URL: http://grubbelsmurf.blogg.se/
Postat av: Erik

Nej, är nog bara vanlig feber. Några har försökt skrämma mig med svininfluensa men lär nog knappast var det.

2009-09-19 @ 14:31:04
URL: http://grubbelsmurf.blogg.se/
Postat av: sunniva

sv: vad ska jag göra här? ;P jag vill bara flytta :)



shit. fixa badrummet!

2009-09-23 @ 00:11:42
URL: http://sunniva.blogg.se/
Postat av: sunniva

sv: ja till en början :)

2009-09-24 @ 00:43:58
URL: http://sunniva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback