Bedtime stories

Kämpar för att hålla ögonen öppna...måste...vara...vaken!
I morgon kväll jobbar jag mitt första nattpass. 21:30 till 06:00. Om jag orkar vara vaken länge i natt så sover jag länge i morgon och blir inte lika trött i morgon natt då jag måste hålla mig vaken för att inte bli överrullad av tågvagnar och knubbiga lok.
Än så länge går det bara bra på det nya jobbet. Jag blir väl omhändertagen och blir nu upplärd av en man som jobbat där i 35 år (som de flesta andra där) och som ser ut lite som Gary Busey.
Nu på tisdag så kommer lite släkt på besök. Det är min kära syster och hennes son som kommer för att besöka mig och min lilla 28-kvadrats-etta här på Hisingen. Tyvärr så jobbar jag mestadelen under de få dagar de är här, men jag ska försöka undvara några minuter då jag inte springer på bangården eller sover.
Nu i maj månad så går jag efter min handledares schema. Jag vet inte om han har fått det schemat från början eller om han har förhandlat sig till mer turer, men jag börjar klockan 14:00 på onsdag eftermiddag och slutar 22:00. Börjar igen kl 06:00 på torsdag morgon och håller på fram till 13:00. Börjar nästa pass torsdag kväll igen klockan 21:30 och håller på fram till fredag morgon kl 05:00 innan jag får åka hem och sova. Men sedan blir det ledighet hela fredagen, lördagen, söndagen och måndagen. Niiiice.
Sneglar lite på klockan och ser att den visar 02:14.
En bra tid att lägga sig.
God natt!
/NX

Kommentarer
Postat av: Aida

Hej svej!

2010-11-27 @ 22:56:18
URL: http://aidat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback