...och kallt är det också!

Snart påsk. Vilket leder mig till funderingen om hur dagens påskfirande blev som det ser ut i dag.
Först - Jesus korsfästelse och återuppståndelse.
Nu - Godis, ägg, Blåkulla och påskharar.
Vart gick det snett?

I övrigt har det varit en helt okej vecka. Finmiddag hos Martin i lördags med 4 olika toasters till förrätt, stek och potatis till huvudrätt och slutligen gino med vaniljglass till efterrätt. Mätt och belåten efter den helgen. Vågen visade +1,5kg men det är borttränat till veckans slut. Man behöver inte vara både fet och blek när man går på Kretas stränder om 7 veckor. Det räcker med blek. Kunde ju fladdra lite mindre också. Flap flap flap.

Är en otålig människa så jag har redan skrivit packlista (exklusive kläder) samt plockat fram resväskan och lagt ner mina nyinköpta badaccessoarer. Cyklop, fenor och snorkel. Yes yes. Fick dock låna Annas väska då min är för liten för fenorna, men inget ont om en lila resväska. Lätt att känna igen om inte annat ;)

Upp i ottan för att joura lite på jobbet i morgon. 08:00 till 15:12 såvida jag inte hör annat, men efter det får jag 4 hela dagars ledighet över påsken. Naaaaaajs!
Jobb hela nästa helg däremot. 11:37 - 22:14 på lördag och börjar 09:22 på söndag. Knappt nån mening att ens åka hem. Lite taskigt att tänja på 11-timmars-ledighets-gränsen-mellan-turerna-tiden så pass mycket, men men. Bara att böja sig framåt och ta emot. Bättre helgen efter iallafall då jag är ledig nästan fyra dagar i sträck igen.
Wiie.

Så lägger jag upp lite bilder innan jag avslutar detta givande, allmänutbildande och informationstekniska webbloggsinlägg. Åsså andas..
Adjöken fröken!

Working manFörrätterHuvudrätt



Kommentarer
Postat av: Martin

Det gör ju inget om man äter och dricker lite gott innan kreta också =)

Glad du gillade min middag, det ser ju till och med riktigt gott ut =)

2012-04-04 @ 15:53:15
URL: http://bjermen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback