Alive and kickin'

Då var vi här igen. Närmare två år har passerat och mycket har hänt.
Förmodligen för mycket för att ta upp allt här i ett enda inlägg, men vi kan ta det i stora drag.

Jobbade sommaren 2010 på Sävenäs Rangerbangård med befattningen Bangårdsoperatör. Syna och kontrollera last och vagnarna som kopplas isär och ihop till och från nya tåg. Roliga gubbar och gummor som jobbar där, med härlig humor och möjligtvis diskutabla smeknamn, men så är det väl inom den branchen.

I slutet på 2010 fick jag förfrågan att gå vidare inom företaget och sätta min lokförarutbildning till användning. Sagt och gjort så skickades jag och ett gäng andra glada själar upp till Borlänge för uppfrächning av kunskaperna samt inlärning av en del nytt.
Avslutade det året med att övningsköra med handledare och instruktörer för att visa "jag kan själv!"
23:e januari 2011 körde jag min första egna tur. Tåg 5772 från Sävenäs till Hallsberg.

15:e januari flyttade jag hela mitt bohag, slog ihop det med Annas bohag och gjorde det till ett gemensamt hem i centrala Alingsås, inklusive kisse. Balkong ingick, men främst för kissens skull så glasade vi in den när våren kom så hon kunde sitta på balkongen och prata med fåglarna, utan att riskera att falla tre våningar ner och bli ett med asfalten.

26:e mars 2011 var semesterveckorna beviljade och efter ett spontant förslag av Anna så var helt plötsligt en resa till New York bokad. Avresa den 2:a augusti.
Sommaren kom och så gjorde även avresedagen. En hel vecka på Manhattans gator bland cykeluthyrare, fashionabla butiker samt en och annan hemlös. En vecka att minnas för livet, men ifall minnet sviker så lät vi kameran gå varm och slutligen framkallade vi runt 800 bilder som vi fyllde tre hela fotoalbum med.

Mycket kan tilläggas, men jag håller det kort den här gången. Jag slänger självklart upp lite bilder på årens händelser så ni har lite gottigt att vila ögonen på. Själv ska jag sova.

Förresten, om ni tycker att jag ser lite smalare ut så är det för att jag har gått ner 18 kg.

På bangårdenLokförarenFinväderPissenTrioNorrlands...New York!@ Brooklyn BridgeTimes SquareManhattanMuseum of National HistoryBrooklyn Bridge@ Wall StreetSubwayYellow CabTime Square @ kvällenNär hotellet ordnar skjuts till flygplatsen så blir det med limousine.På väg till flygplatsen i våran limoPå återseende... ;)

Kommentarer
Postat av: Erik L

18 kg är förbannat mycket ändå, grattis Anders!

2012-03-09 @ 09:58:34
Postat av: Martin

Jag har iaf fått till 3 kg på 2 veckor =P

Kul att jag fick vara med på en bild =)

2012-03-09 @ 16:27:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback